trondbue Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Må ha meg en bærbar pc snart. Skal ha den dette året som jeg er i militæret, og bruke den på skole etter det. Så det den kommer til å bli brukt til er først og framst internett surfing og skole arbeid. Spilller lite, men vil gjerne ha det så jeg har mulighet til spille litt på den. Vil også at den skal vare endel år. Den skal koste maks 10000. Må nesten ha 1GB ram og 80 GB HD, og skal være stillegående med god batteritid, minimum 3 timer. Skal ikke være compaq eller HP! Har mest lyst på Acer siden det er et merke jeg har god erfaring med, men er åpen for andre forslag. Har sett på disse to pcene: Acer TravelMate 4222 Asus A6Vm (milrab pris) Asus A6Jc (milrab pris + 500,- for 512mb ekstra ram) Er det noen av disse som ser vedlig bra ut? Er den dyreste Asus en endel bedre enn Acer maskinen? Noen som har noen andre forslag til bra PC i den prisklassen? Noen som vet batteri tiden på Acer pcen? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Må ha meg en bærbar pc snart. Skal ha den dette året som jeg er i militæret, og bruke den på skole etter det. Så det den kommer til å bli brukt til er først og framst internett surfing og skole arbeid. Spilller lite, men vil gjerne ha det så jeg har mulighet til spille litt på den. Vil også at den skal vare endel år. Den skal koste maks 10000. Må nesten ha 1GB ram og 80 GB HD, og skal være stillegående med god batteritid, minimum 3 timer. Skal ikke være compaq eller HP! Har mest lyst på Acer siden det er et merke jeg har god erfaring med, men er åpen for andre forslag. Har sett på disse to pcene:Acer TravelMate 4222 Asus A6Vm (milrab pris) Asus A6Jc (milrab pris + 500,- for 512mb ekstra ram) Er det noen av disse som ser vedlig bra ut? Er den dyreste Asus en endel bedre enn Acer maskinen? Noen som har noen andre forslag til bra PC i den prisklassen? Noen som vet batteri tiden på Acer pcen? 6746964[/snapback] Jeg ville gått for Acer'en. God prosessor, mye minne, stor harddisk. Skjermkort var ikke så nøye sa du, men det fungerer greit. Alt-i-alt er godt kjøp, synes nå jeg. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Du kan jo evt. se på denne som er endel billigere og ikke så langt fra den andre Aceren du linker til ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Du kan jo evt. se på denne som er endel billigere og ikke så langt fra den andre Aceren du linker til ytelsesmessig. 6748418[/snapback] Så har vi det med framtiden og enkeltkjerne-prosessorer da! Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Tenkte også at det ville være en fordel å kjøpe en slik Intel Centrino Duo prossesor for fremtiden. Dessuten ser jeg at den Acer en du linket til hadde AMD prossesor, er dette noe som har noe å si? Har AMD i den stasjonære, og har alltid tenkt at de med AMD bråker mer enn de med Intel, stemmer det? Vil nemlig ha en som går så stille som mulig. Dessuten har vel TravelMate serien stort sett lengre batteri tid og er mer stillegående enn Aspire serien, eller tar jeg feil? Hva er det som skal være forskjellen mellom Aspire og Travelmate? Noen som har noen peiling på batteritiden på Aceren? Endret 27. august 2006 av trondbue Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Kjøpte den Acer Travlemate 4222 maskinen og har nå fått den og prøvd den litt. Men ble litt skuffet over at den mangler endel ting som TV utgang og Bluetooth blandt annet. Lurte derfor på hvordan det er med angreretten, pleier der å gå greit å sende tilbake pcen når den er åpnet og prøvd så lenge man har de originale eskene? Og er det noen som kan anbefale noen andre pcer med noe av de samme spesifikasjonene til samme prisen, men som har TV utgang og bluetooth? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Kjøpte den Acer Travlemate 4222 maskinen og har nå fått den og prøvd den litt. Men ble litt skuffet over at den mangler endel ting som TV utgang og Bluetooth blandt annet. Lurte derfor på hvordan det er med angreretten, pleier der å gå greit å sende tilbake pcen når den er åpnet og prøvd så lenge man har de originale eskene? Og er det noen som kan anbefale noen andre pcer med noe av de samme spesifikasjonene til samme prisen, men som har TV utgang og bluetooth? 6944098[/snapback] Det heter "ubetinget" angrerett og dvs at du ikke trenger å oppgi grunn en gang for benyttelsen av denne... Kravet er jo selfølgelig at ikke produktet er eldre en 14 dager som er fristen for denne retten. Endret 26. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Men det holder vel ikke med integrert grafikk hvis man skal spille litt?? Kun med gamle Super Mario, kabal og Tetris og slikt..?? Mulighetene for å spille noenlunde nyere spill er vel kanske dårlige med integrert grafikk? Mvh Endret 26. september 2006 av krbalto Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Men det holder vel ikke med integrert grafikk hvis man skal spille litt??Kun med gamle Super Mario, kabal og Tetris og slikt..?? Mulighetene for å spille noenlunde nyere spill er vel kanske dårlige med integrert grafikk? Mvh 6944402[/snapback] Riktig. De fleste integrerte skjermkort er ganske så dårlig og takler ikke nåtidens høye grafikk på spill. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Skulle vel egentlig være noe Intel 945 integrert skjermkort i denne pcen, men ser at det står at det er ATI Mobility Radeon X1300. Har dette også delt minne? Vil tro det har det, men står fortsatt at den har 1 gb ram. Har lurt litt på å kjøpe denne pcen nå: Toshiba Tecra A8, ser den grei ut? Er det veldig dårlig det integrerte Intel 945GM skjermkortet? Er ute etter lavt støynivå å lang batteri tid, og da er det vel like greit med integrert? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Intel GMA 945 er et helt greit skjermkort hvis du ikke trenger å spille de nyeste tunge 3D spillene, men det takler faktisk litt eldre spill glatt som feks Medal of Honor-Mafia-Hitman-Maxpayne-No one lives forever er noen tilter som går strykende... Til alt annet som videoredigering-film-bilder så er det også veldig bra, og du har rett i forhold til støy at integrerte kort utvikler mindre varme og da igjen mindre støy. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Takker for svar. Spiller veldig lite, men er greit å kunne kjøre enkelte eldre spill hvis jeg får lyst. Har en stasjonær som jeg kan spille på hvis jeg absolut vil spille noe nytt, men er over et halvt år siden det har skjedd. Noen som vet hvordan batteritiden til den Toshibaen er? Hvor mange Celler har batteriet? Står "maksimal levetid : opptil 04:00:00 (Mobile Mark™) timer" på Toshiba's hjemmeside, men det er vel ikke ved vanlig bruk (internett, Word)? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Når dem skriver opptil 4 timer på batteri så er det som regel dårligere og mitt tips er ca 3 timer ved vanlig bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå