Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva liker jenter å snakke om ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor man aldri hører om jenter som lurer på hva de bør snakke med gutter om. Det virker som om problemet alltid går andre veien.

Noen jenter som kan bekrefte/avkrefte/forklare det?

(Eller er det bare fordi jeg er gutt at jeg aldri har hørt om jenter som har det problemet?)

Lenke til kommentar

Det er ingen som vet hva man skal prate med jenter om. Alle som har vært lenge nok sammen med en jente til at de burde visst det har samtidig utviklet den fantastiske evnen til å filtrere ut kvinnelige stemmefrekvenser.

På den måten er det ingen med mer erfaring som kan gi deg gode råd dessverre.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noe å si til en jente så hold kjeft.

Enkel leveregel eller hva?

Ingenting er mer tragisk enn en fyr som prøver å kunstig holde liv i en samtale..

Vil du ha jenter som tar initiativ, er fine og som du kan være deg selv rundt så anbefaler eg thailand.

Lenke til kommentar

jeg og venninnene mine liker å prate om hva som skjer i livet vårt akkurat nå.. være oss selv når ingen andre gutter eller noen andre er i nærheten.. vi slækker'n i joggebukse og bustete hår og er mere tullete enn når vi er sammen med andre normale folk haha :p væffall min jentegjeng :blush:

men vi har også en seriøs side, vi kan snakke om problemer og vanskelige ting også.. gi hverandre råd om hvordan å takle ting, og det er opptil hver av oss og være ærlig mot hverandre..

baksnakking er noe jeg tar avstand fra når det gjelder venninnene mine av prinsipp, selvom det kan være fristende noen ganger, så holder jeg det heller for meg selv.. :p (ja,det er ganske deilig og få utslipp for ting som irriterer en, men den prisen kan være ganske høy så jeg velger å la vær..) og ja, hovedtema blandt mine venner er GUTTER.. det kom nok som ett sjokk :p og her er ett annet sjokk: vi har ikke putekrig i undertøyet og kiler hverandre heller ikke :!:

Har funnet ut i en alder av 25 at det viktigste for meg er jeg kan snakke med vennene mine på en voksen og moden måte, og at man tåler og være uenig.. at man kan leve livet sitt på den måten man vil, uten at venner snakker stygt om deg eller er nedlatende.. At man ikke gjør noe stygt mot hverandre med vilje, og at man tilgir hvis noen har tråkket feil.. :)

ble litt langt innlegg det her men.. :D

Lenke til kommentar

Det varierer veldig fra jente til jente, akkurat slik det er med gutter.. ;)

Er langt i fra alle jenter som vil snakke om shopping og utseendet,

uansett er vel det noe man heller tar med venninnene, eller hva? =)

Bare snakk om det som faller seg naturlig for deg,

blir for dumt om man "gir seg ut for" å være noen man ikke er..

Slik er det jo også lettere å se om dere faktisk har noe til felles

Lenke til kommentar

Jeg er jente, så kanskje jeg kan hjelpe litt. (Kanskje... Alle har jo forskjellige interesser, så det varierer veldig på jenta.)

Jeg og mine venner like å snakke om ting som har skjedd den dagen, hva vi gleder oss til, politikk, TV-programmer, musikk, filmer, TV-spill og andre helt tilfeldige ting jeg ikke kommer på i farta.

Hvis du vet noe om hva hun liker, kan du jo snakke med henne om det. Bare vær deg selv og vær naturlig. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Gjest

Har nylig fått dame, vi er veldig glad i hverandre. Og har det koselig og snakker mye overall. MEN med travle eksamener og proskjekter, så blir vi lett slitne. Og det blir en unødvendig pinlig stillhet selv om vi er i form til å prate. Da er "Hvordan var dagen?", "Hva skal du gjøre imorgen?", osv. oppbrukt. Evt, om noen vet, om det er noen flere store/vide spørsmål en kan stille som ikke er FOR dype. Men allikevel nok til å starte en GOD samtale? :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Gjest Jente her

ett ord:

shopping!

det stemmer ikke!! Vi jenter kan snakke om hva som heslt. Mye om hva vi skal og har gjort.

Bare vi snakker ikke om Bæsj og prop!!!

Lenke til kommentar

Alt. Bare ikke snakk om de nyeste dataspillene eller hvor mye ram du har.

Jeg vil gjerne snakke om de nyeste dataspillene. Og jeg synes shopping av klær og sminke er utrolig kjedelig. Hva med å se på de man treffer som individer i stedet for å forhåndsdømme dem ut fra generaliseringer om en gruppe de tilhører?

Lenke til kommentar

Dersom en gutt begynner å diskutere shopping med en jente tror jeg dette kan gi uheldig effekt. Da kan hun sikkert finne på å tro at du blir hennes homsevenn som hun kan diskutere med om vesker og gutter. Så dette bør man avstå fra slik jeg tolker utfallet.

Ellers så har jeg hørt at jenter elsker å snakke om seg selv. Da er det for deg som gutt å bare forsøke å henge med etter beste evne ettersom ordene fosser ut av hennes munn. Jenter skal visst også elske å få komplimenter og skryt, men da i moderate mengder naturligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...