Gå til innhold

20" Philips Widescreen HDTV, verdt 4995,-?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer kanskje å kjøpe HDTV nå, men har lite penger. I Elkjøp-bladet som kom nå, har de en 20" HD Ready Widescreen Philips 20PF5320 til 4995,-.

Men lurer på om den er noe bra siden den bare er 20", kontrast 600:1 og responstid 25ms. Har ikke så veldig mye peiling på alt dette, men ser at de fleste HDTVer har f.eks. responstid 8ms.

Spiller nå på en vanlig 21" TV, men med en RGB-kabel (den offisielle kabelen til Microsoft), og syns at grafikken i spillene er veldig bra! Ser noe forskjell på denne kabelen i forhold til den som fulgte med.

Har mange spill f.eks. Oblivion, GRAW, COD2, Burnout, Prey, Hitman, er det noen som har prøvd disse med og uten HD, og som kan si om forskjellen er stor?

Burde jeg kjøpe denne HDTVen? har forresten et lite soverom, så trenger egnetlig ikke så stor TV, men hvis de mindre HDTVene er mye dårligere enn de større, så vet jeg ikke om det er verdt det!

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe om kvaliteten på den TV-en eller andre HDTV-er heller siden jeg ikke har det selv. Men har du noen gang sett en 20" Widescreen skjerm? Pga høyden vil nok skjermen se utrolig liten ut (høyden på den skjermen u/fot men m/ramme inkludert er 33cm). På en annen side får du kanskje svarte striper over og under på den 21" du bruker nå og da spiller det mindere rolle om denne Philips TV-en er lav.

For andre som vil hjelpe, men ønsker mer info. Her er TV-en han spør om i prisguiden.

Trådstarter burde kanskje se litt i prisguiden hvis han ikke har gort det enda.Prisguide.no (TV)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer kanskje å kjøpe HDTV nå, men har lite penger. I Elkjøp-bladet som kom nå, har de en 20" HD Ready Widescreen Philips 20PF5320 til 4995,-.

Men lurer på om den er noe bra siden den bare er 20", kontrast 600:1 og responstid 25ms. Har ikke så veldig mye peiling på alt dette, men ser at de fleste HDTVer har f.eks. responstid 8ms.

Spiller nå på en vanlig 21" TV, men med en RGB-kabel (den offisielle kabelen til Microsoft), og syns at grafikken i spillene er veldig bra! Ser noe forskjell på denne kabelen i forhold til den som fulgte med.

Har mange spill f.eks. Oblivion, GRAW, COD2, Burnout, Prey, Hitman,  er det noen som har prøvd disse med og uten HD, og som kan si om forskjellen er stor?

Burde jeg kjøpe denne HDTVen? har forresten et lite soverom, så trenger egnetlig ikke så stor TV, men hvis de mindre HDTVene er mye dårligere enn de større, så vet jeg ikke om det er verdt det!

6746818[/snapback]

25 ms er en del. Tror du vil få en del etterslep på den lcd'n

Her er det ihvertfall en TV

EDIT: Er faktisk ikke helt sikker på om den tv'n jeg linket til er HD-Ready(vet at oppløsninga og sånn er høy nok, men vet ikke om den støtter 720p), men her er ihvertfall en som er HDready, men tusenlappen dyrere.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Huff, hold deg langt unna. 25ms respons er ALT for mye. Helt utrolig at de selger slike TV`er enda. 8ms minimum er det du burde gå etter. Selv det er heller ikke topp men man får ikke særlig bedre enda.

Og den prisen er jo også veldig høy. Man få jo de billigste 32" til samme prisen omtrent. Og de er nok ikke noe dårligere enn den 25ms greia der.

Lagt merke til mindre LCD tv`er generelt er veldig dyre sammelignet mot de større. Så hvis jeg var deg ville jeg ikke kjøpt noen ny TV og heller spilt på en PC monitor hvis du vil prøve HD.

Elkjøp har en litt interessant 26" dog med 7ms, men den koster 7500. Så hvis ikke det blir for dyrt eller stort ville jeg kanskje gått for den.

Men synes du skal prøve på en monitor først hvis du har muligheten.

Endret av Staal
Lenke til kommentar

Hmm... tror ikke jeg kjøper den nei! Men hva er kontrast egentlig, og er det en viktig faktor når man skal kjøpe HDTV? Kan noen anbefale merket Viewpia? Eller er det ikke stor forskjell mellom hva slags merke det er? Hvis jeg skal kjøpe ny TV, gjør jeg det i butikk, ikke på internett, så det hadde vært greit hvis dere kunne gi eksempler på TVer som du kan kjøpe i butikk?

Lenke til kommentar

Hva med denne? Bare 6tusen!:)

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=11106&cid=5715

Denne kan du kjøpe i Elprice butikker. Den er 32tommer og 8 ms, sikkert bra å spille 360 på!:) Men husk, du får det du betaler for, hvis man sammenligner denne med en tv til 15tusen blir du fort skuffet.

Jeg hadde hvertfall gått for denne i stedet for en 20tommer til kun EN tusenlapp mindre.

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Hmm... tror ikke jeg kjøper den nei! Men hva er kontrast egentlig, og er det en viktig faktor når man skal kjøpe HDTV? Kan noen anbefale merket Viewpia? Eller er det ikke stor forskjell mellom hva slags merke det er? Hvis jeg skal kjøpe ny TV, gjør jeg det i butikk, ikke på internett, så det hadde vært greit hvis dere kunne gi eksempler på TVer som du kan kjøpe i butikk?

6747214[/snapback]

Jo høyere kontrast jo bedre. Bedre farger, bedre sort nivå, generlt et sterkere bilde. Sort ser gjerne grått ut på LCD.

Viewpia er et billigmerke, hverken bedre eller noe særlig dårligere enn andre i samme prisklasse. Men man får de vel ikke i noe særlig mindre enn 32". Muligens en 26".

Endret av Staal
Lenke til kommentar

Samsung har bra TV'er - men gjør deg selv en tjeneste å styr unna T-serien fra dem. Panelene er dårlige, og har veldig blasse farger.

Forskjellen på å spille XB360, med og uten HD er ganske stor. Det var en helt annen verden for meg hvertfall.

Jeg vil anbefale deg å ta de tusenlappene du har nå, og gjemme dem et trygt sted, til du har ca 9-10 000,- - da får du en helt OK LCD TV.

Mvh.

DbD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...