jamez Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det er vel mulig å lese filene som ligger på partisjoner med NTfilsystem fra linux? Hvor finner jeg evt disse? (sånn at jeg kan få i mp3'ene mine og sånt) hvis evt noe er feil, kan d være at jeg må ha linux på primærpartisjonen? Jamez Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 hvilken linux distro kjører du? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Du må ha støtte for NTFS i kjernen din, når du har det kan du mounte NTFS partisjonen (read only). edit: http://linux-ntfs.sourceforge.net er en side du kan stikke innom [ Denne Melding var redigert av: hanscats på 2002-10-25 14:01 ] Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Den enkleste måten er jo og koventere windows partisjonen din tilbake til fat32 :smile: Lenke til kommentar
handbook Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hvorfor svare han så vanskelig.. De fleste distroer har ntfs støtte inkompilert i kjernen som følger med som modul: # modprobe ntfs først, for å være sikker, så tar vi en: # mkdir /mnt/ntdisken så vi har en plass å mounte kjekkasen. så: # mount -t ntfs /dev/hdXY /mnt/ntdisken der X er harddisknummer(A,B,C++), og Y er partisjonsnummer(1,2,3++).. for eksempel: # mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/ntdisken man mount, for mer informasjon. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 For og _finne_ partisjoner skriver du : $cat /proc/partisions da kommer opp en list over tilgjengelige partisjoner på diskene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå