Bowman Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) hei. jeg leverte min k700 til rep. hos elkjip() for en uke siden (18.08.06), den ble kjøpt 01.08.05. problemet med tlf et den kjente joysticken, og at tlf må ligge helt stille for å ikke miste kontakt med ladeten eller headset.. Typisk nokk glemte fyren på lageret å skrive opp den siste feilen.. itillegg fikk jeg beskjed at det var 2 års garanti. men nå idag ringte jeg for å høre hvor langt tlf de hadde kommet med tlf... og fikk beskjed at garantien hadde godt ut. at det ville koste meg en viss sum å reparere den... den første feilen burde kunne gå på peklamasjonsretten? (den andre forsovet og?) håper påsvar... fikk beskjed at butikken skulle informere meg om dette om noen dager... (hvil gjerne ha noe å "slå" tilbake med... Endret 3. september 2006 av Bowman Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 slik jeg ser det så har du reklamasjonsrett på 2 år minst! og denne skal gi gratis utbedring såfremt! det ikke er din feil at dette skjedde Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) slik jeg ser det så har du reklamasjonsrett på 2 år minst! og denne skal gi gratis utbedring såfremt! det ikke er din feil at dette skjedde 6746834[/snapback] takk for raskt svar.. noen som har en paragraph eller no jag kan vise til? Endret 26. august 2006 av Bowman Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 hei.jeg leverte min k700 til rep. hos elkjip() for en uke siden (18.08.06), den ble kjøpt 01.08.05. problemet med tlf et den kjente joysticken, og at tlf må ligge helt stille for å ikke miste kontakt med ladeten eller headset.. Typisk nokk glemte fyren på lageret å skrive opp den siste feilen.. itillegg fikk jeg beskjed at det var 2 års garanti. men nå idag ringte jeg for å høre hvor langt tlf de hadde kommet med tlf... og fikk beskjed at garantien hadde godt ut. at det ville koste meg en viss sum å reparere den... den første feilen burde kunne gå på peklamasjonsretten? (den andre forsovet og?) håper påsvar... fikk beskjed at butikken skulle informere meg om dette om noen dager... (hvil gjerne ha noe å "slå" tilbake med... 6746685[/snapback] Hmm, her må enten en eller annen kundebehandler over telefon ikke gjort jobben sin, eller en eller annen på serviceavdelingen i den butikken du har levert telefonen. Hvilket nr ringte du? 815-nr tar deg til kundesenteret som gjerne skal kunne litt om alt - og ikke alle som kan like mye om service og slikt dessverre . Du har 2 års reklamasjonsrett på produktet, og reparasjon skal derfor være gratis for deg. Dette skal alle servicemedarbeidere på elkjøp vite , så jeg regner ikke med at dette kan være noe annet enn en glipp, og dermed vil ordne seg. Paragrafen du skal slå tilbake med er: § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 hei.jeg leverte min k700 til rep. hos elkjip() for en uke siden (18.08.06), den ble kjøpt 01.08.05. problemet med tlf et den kjente joysticken, og at tlf må ligge helt stille for å ikke miste kontakt med ladeten eller headset.. Typisk nokk glemte fyren på lageret å skrive opp den siste feilen.. itillegg fikk jeg beskjed at det var 2 års garanti. men nå idag ringte jeg for å høre hvor langt tlf de hadde kommet med tlf... og fikk beskjed at garantien hadde godt ut. at det ville koste meg en viss sum å reparere den... den første feilen burde kunne gå på peklamasjonsretten? (den andre forsovet og?) håper påsvar... fikk beskjed at butikken skulle informere meg om dette om noen dager... (hvil gjerne ha noe å "slå" tilbake med... 6746685[/snapback] Hmm, her må enten en eller annen kundebehandler over telefon ikke gjort jobben sin, eller en eller annen på serviceavdelingen i den butikken du har levert telefonen. Hvilket nr ringte du? 815-nr tar deg til kundesenteret som gjerne skal kunne litt om alt - og ikke alle som kan like mye om service og slikt dessverre . Du har 2 års reklamasjonsrett på produktet, og reparasjon skal derfor være gratis for deg. Dette skal alle servicemedarbeidere på elkjøp vite , så jeg regner ikke med at dette kan være noe annet enn en glipp, og dermed vil ordne seg. Paragrafen du skal slå tilbake med er: § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. 6747099[/snapback] takk for gode svar.. etter noen troblemer med å få kontakt med butikken(ny butikk opnet mandag..) fikk jeg vite at tlf skulle vere tilbake på fredag og at jeg selfølgelig ikke skulle betale noe for repareringen. personen i service avdelingen syntes heller ikke det var rart at jeg fikk så dorlig service pr. tlf... (han sa faktisk at telefonsuporten nesten ubrukelig... ) Da jeg kom for å hente tlf på fredag fikk jeg beskjed at den ikke hadde kommet.. (verstder er ca 50 meter fra butikken...) Men da jeg sudde meg for å gå sa en bak meg at han kansje hadde den med her.. (fyren var fra verstedet ) og der var den ... MEN BARE joystikken var fikset (var egentlig ikke så rart da det var det eneste de hadde skrevet på feilmeldingen.. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå