Gå til innhold

Ny Tamron 17-50:føles som det er grus i fokusring


Anbefalte innlegg

Måtte sjekke rundt jeg og. Flere "tvilsomme" forklaringer på IF rundt omkring. Tror du har helt rett ang IF, det er uten roterende frontelement, veldig greit ved bruk av filter osv.

Er det ikke bare ganske enkelt at objektivet ikke forandrer lengde ved fokusering da? Det innebærer vel at frontelementet ikke roterer også, IF betyr jo (i følge Nikon) Internal Focusing, altså at fokus skjer internt i objektivet. Så mye mer tvilsomt enn det går det vel ikke an å gjøre det (kanskje for Canon-folk ;-)...

6763088[/snapback]

 

Intern fokus IF betyr ikke annet enn at frontelementet IKKE roterer under fokusering. Det har ingen ting med zoom å gjøre. 17-50 er et objektiv som blir nesten dobbelt så langt ved maks zoom.

 

Hvis du fortsatt er i tvil, går det an å gjøre en liten test på google.com, denne feks:

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/ta...50_28/index.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intern fokus IF betyr ikke annet enn at frontelementet IKKE roterer under fokusering. Det har ingen ting med zoom å gjøre. 17-50 er et objektiv som blir nesten dobbelt så langt ved maks zoom.

Les hva jeg skriver da:
Er det ikke bare ganske enkelt at objektivet ikke forandrer lengde ved fokusering da? Det innebærer vel at frontelementet ikke roterer også, IF betyr jo (i følge Nikon) Internal Focusing, altså at fokus skjer internt i objektivet.

Jeg vet utmerket godt at det ikke har noe med zoom å gjøre, men det er noen objektiver som forandrer lengde når man fokuserer. Disse har også en tendens til å rotere frontelementet på objektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...