-Tori- Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Leter etter black metal band/låter der det blir brukt orgel/piano. Vet ikke om jeg burde opprette en ny tråd for dette, men har nesten aldri vært innom i musikk kategorien, og jeg prøvde å søke etter en evt. tråd der jeg kunne spørre. Skriv gjerne spesifikke sanger, slik at jeg kan kjøpe én og én sang, har ikke råd til hele albumere. Endret 27. oktober 2006 av -Tori- Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Første albumet til Embraced: "Amorous Anathema" (1998) "Within" (2000) demmes er ikke så bra som førstealbumet demmes, men pianosoloene på "Amorous Anathema" er bare geniale. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Freedom Call og Edguy har vel en del orgel i låtene sine, men det blir kanskje mer Heavy Rock Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Limbonic Art - Moon in the Scorpio. En av de vakreste, samtidig råeste platene jeg noen gang har hørt. Ubeskrivelig bra. En av mine definitive favorittplater. Oppfølgeren In Aborrence Dementia er også god, men ikke like genial som førsteskiva. Ellers har Dimmu Borgir endel bra. Favorittalbumene mine derfra er Stormblåst og Spiritual Black Dimensions. Førstnevnte har en del piano (som er fantastisk vakker), og en ganske rå/upolert produksjon. Pass på at du ikke forveksler den med nyinnspillingen fra 2005, den suger. SBD er mer kompleks, mer aggressiv og progressiv, og har endel synth/orgel. Endret 26. august 2006 av H4ngm4N Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Har endel fra Dimmu Borgir med orgel. Ser ut som det er vanskelig å finne noe av Embraced, eller er det bare jeg som er dårlig til å lete? Endret 28. oktober 2006 av -Tori- Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904 Der er et album. Det var vel ikke så vanskelig ? Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Men... "Within" (2000) demmes er ikke så bra som førstealbumet demmes Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Bumper denne i håp om at noen har flere forslag til god bm med synth/orgel. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Her er noen piano/synth låter. Ancient - And To The Deapths They Descended Ancient - Arrival Borknagar - Matter And Motion Borknagar - Om Hundrede Aar Er Alting Glemt Burzum - Illa Tiðandi Cradle Of Filth - Beneath The Howling Stars Cradle Of Filth - Creatures That Kissed In Cold. Cradle Of Filth - The Black Goddess Rises Cryptic Wintermoon - A Coming Storm Cryptic Wintermoon - Darkness Forever Cryptic Wintermoon - Obsidian Fragments Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ancient - And To The Deapths They DescendedAncient - Arrival Borknagar - Matter And Motion Borknagar - Om Hundrede Aar Er Alting Glemt Burzum - Illa Tiðandi Cradle Of Filth - Beneath The Howling Stars Cradle Of Filth - Creatures That Kissed In Cold. Cradle Of Filth - The Black Goddess Rises Cryptic Wintermoon - A Coming Storm Cryptic Wintermoon - Darkness Forever Cryptic Wintermoon - Obsidian Fragments 7167127[/snapback] Borknagar = vakkert, og resten på lista er småtrivelig det også. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Sjekk ut: -Sykdom -Solefald -Morgul -Tvangeste -Old Man's Child -Illnath Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg liker godt det første albumet til Dimmu Borgir (For All Tid), mye bra synth/orgel der. Dersom du ikke har hørt dem allerede, så bør du sjekke ut: Inn I Evighetens Mørke part1 og 2 For All Tid Glittertind Stien osv. Hele albumet kan faktisk anbefales. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Et nytt norsk BM band som heter Tremor bruker piano i en fet sang som heter Winds of Hades. Høres litt ut som Ray Charles spiller eller noe sånn. Rare greier :!: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Fjernet noen unødvendige poster som kunne ha resultert i advarsel. Hold dere til topic folkens! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 finntroll har jo en del trekkspill og orgel i sangene sine Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Eternal Tears of Sorrow syns jeg å huske har noen fine deler med piano Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Et nytt norsk BM band som heter Tremor bruker piano i en fet sang som heter Winds of Hades. Høres litt ut som Ray Charles spiller eller noe sånn. Rare greier :!: 7320078[/snapback] Finnes det på urørt eller på noen nettside? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 finntroll har jo en del trekkspill og orgel i sangene sine 7321345[/snapback] Finntroll er jo et stykke fra black metal da, men likevel en del bra musikk Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Et nytt norsk BM band som heter Tremor bruker piano i en fet sang som heter Winds of Hades. Høres litt ut som Ray Charles spiller eller noe sånn. Rare greier :!: Finnes det på urørt eller på noen nettside? Fant bare 2 sanger på Myspace - http://www.myspace.com/tremorband Selv fikk jeg dem fra en torrent side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå