knopflerbruce Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 har ingen kabinettvifter som står på, og i skrivende srund er tempen 34 grader. Zalman CNPS9500-Led er CPU-kjøleren. Noen som har noen formening om dette er bra/dårlig? Litt nysgjerrig må man ha lov til å være Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Bra med 34 grader da! Om du ikke har noen annen kjøling.. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Bra med 34 grader da! Om du ikke har noen annen kjøling.. 6746730[/snapback] Åpent kabinett, men intet annet. Er ikke kjempekaldt her inne heller, godt over 20 grader tenker jeg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Det er en bra idle temp det. Men, å ha en vifte foran og en bak som sirkulerer lufta i kabinettet er ikke så dumt, med mindre du vil ha døra konstant oppe. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Det er en bra idle temp det. Men, å ha en vifte foran og en bak som sirkulerer lufta i kabinettet er ikke så dumt, med mindre du vil ha døra konstant oppe. 6748302[/snapback] Har det, men ledningene på de to viftene som drar ut luft er for korte til å nå bort til viftestyringa. Venter på pakke fra microplex nå, med forlengere Har en 92mm som skal i døra også, men har ikke fått satt den i enda. Tror jeg har fiksa et bra system mtp luftsirkulasjon; En delta som drar inn på full guffe nede under harddiskene, og 2 papst som drar ut bak, samt den ene i døra , som også drar ut. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Min har 36 grader idle @2.25 Ghz..! Artic Silver'n har kjørt seg inn nå ja. I begynnelse lå den over 40. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Min har 36 grader idle @2.25 Ghz..! Artic Silver'n har kjørt seg inn nå ja. I begynnelse lå den over 40. 6772294[/snapback] Etter et par dagers bruk ligger den på 33 grader, denne gangen med lukekt kabinett uten kabinettvifter på. Detter ned til 31 hvis jeg setter på en vifte. Litt skeptisk til sensoren, tipper den er litt for optimistisk. Har ingen annen grunn til å tro det enn at tempen er litt lavere enn andres. Overklokket til 2,22GHz via Cool'n'Quiet ligger den på vippen mellom 33 og 34 uten vifter. minimal endring fra uklokket altså. Skjønt, temperaturendringen er vel en del større under load kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå