sdf123 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hei Har en Opel Kadett 1.6 90model som jeg har fått problemer med brekket. Ofte når bilen har stått litt og jeg skal til å kjøre den og tar ned brekket, så er det som brekket henger igjen, jeg må gasse på litt for at det skal slippe taket. Og da kommer det en "gadank" lyd. Noen som vet hva som kan være greia her? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 utslitte bremsebånd bak eller lekasje (bremsevæske fra hjulsylinderen som gjør at bremsebåndene "sitter fast" i trommelen) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 utslitte bremsebånd bak eller lekasje (bremsevæske fra hjulsylinderen som gjør at bremsebåndene "sitter fast" i trommelen) 6746378[/snapback] Kan ikke se at det er noe som drypper under bilen, og det hadde det vel vært om det hadde vært lekkasje? Eller er det så lite at det det trenger man ikke oppdage? Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Det kan være så lite at du ikke ser det under bilen. Det er nok med et drypp en gang i blandt som havner i trommelen og så på båndene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg kjenner til problemet, er slik på min bil med tromler bak også Men er bare på ene siden tror jeg, går kanskje an å ta opp og rengjøre samt smøre litt der inne? Skal vel gli litt lettere da kanksje? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Hei Har en Opel Kadett 1.6 90model som jeg har fått problemer med brekket. Ofte når bilen har stått litt og jeg skal til å kjøre den og tar ned brekket, så er det som brekket henger igjen, jeg må gasse på litt for at det skal slippe taket. Og da kommer det en "gadank" lyd. Noen som vet hva som kan være greia her? 6746205[/snapback] Det kan også være at kabelen sitter i kabelstrømpen (fuktighet / stivnet smøring / støv). Ofte lettes å bytte kabel med strømpe. Edit: Sjekk også om det er rsut/støv rundt bremsemekanikken for bakhjulene. Endret 26. august 2006 av PerB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå