Gå til innhold

Hvordan registrere en klubb?

Billy Bob

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en gjeng som planlegger å stifte en klubb. Det jeg iallfall har fått med meg, er at vi må registrere oss i Brønnøysundregisteret. Så da tenkte jeg at jeg skulle være forut for min og registrere oss der. Men da fikk jeg følgende svar, sånn ca:

* Kun registreringsenheter kan registreres i Enhetsregisteret osv.

* Det er ikke meldt opplysninger som kan gi et tilstrekkelig grunnlag for å ta stilling til om meldingen gjelder registrering av en juridisk person osv.

* Dersom enheten har et styre, skal dette styret føres opp i blanketten osv.

* Nødvendig dokumentasjon er ikke vedlagt.

Pluss en del mer, var litt mer enn jeg trodde å skrive.

Det jeg lurer på; er det noen av dere som har vært med å starte en klubb før? Er det noen som har noen tips eller en liten oppskrift på hvordan en går frem for å få dette til?

På forhånd takk.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått et brev fra dem, så jeg regner med at jeg vil få et noenlunde samme svar over tlf som i brevet.

Vi vil prøve å få det registrert. Spørsmålet om hva som er lovlig og ulovlig, kan jo defineres, i følge dommen som kom etter razziaen på Askøy, kan en spille med venner for maks 500,- noe vi ikke overgår.

Lenke til kommentar

Det er sikkert ikke nødvendig nei, men vi har lyst til å gjøre det. Delvis for å få .no domene.

Ok, da er det på tide med et stiftelsesmøte. Vi må altså ha et dokument som sier at vi er stiftet og hvem som gjør hva i styret? Er ikke det noe krav om vedtekter også?

Lenke til kommentar
Det er sikkert ikke nødvendig nei, men vi har lyst til å gjøre det. Delvis for å få .no domene.

Ok, da er det på tide med et stiftelsesmøte. Vi må altså ha et dokument som sier at vi er stiftet og hvem som gjør hva i styret? Er ikke det noe krav om vedtekter også?

6752346[/snapback]

Samme dokumentet, det holder med noen ganske standardiserte vedtekter

Kanskje du finner noe du kan bruke på N4F.no

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...