Gå til innhold

Enkelt GUI program - Funksjon

Anbefalte innlegg

Heisann, har et program med en veldig enkelt GUI (se bilde under)

prog.JPG

Det er altså kun tre tekst-felt, uten noen funksjoner. Det jeg lurer på her, er hvordan jeg kan flytte markøren nedover ved å bruke TAB -tasten på tastaturet? Har prøvd å søke litt på det, men det er utrolig vanskelig å søke på :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jeg helt på tur nå?

6746307[/snapback]

hehe ja.. langtur :cool:

Hvis jeg har forstått deg riktig så vil du at man skal "tabbe" seg gjennom de 3 boksene så skal du bare ha WS_GROUP på den første linjen. Alle gui elementer du legger etter elemente med WS_GROUP vil være i samme tab-gruppe, Men hvis du skal lage en ny tab-gruppe så bruker du WS_GROUP en gang til.

Så du skal bare bruke den på den første linjen.

Lenke til kommentar

Hehe, langtur ja :p

Slik jeg forstod det utifra det du sa, så skulle jeg altså satt WS_GROUP forran det første GUI elementet (slik)?

Beklager for dumme spørsmål her, jeg har forsøkt å søke etter eksempler på WS_GROUP, men jeg finner kun eksempler hvor de bruker WS_GROUP på hver linje. Men uansett hvordan jeg prøver å bruke WS_GROUP på min kode, så får jeg det ikke til å fungere :ermm:

Lenke til kommentar
Vel jeg må bare legge meg helt flat, det du skal bruke er

WS_TABSTOP  Specifies one of any number of controls through which the user can move by using the TAB key. The TAB key moves the user to the next control specified by the WS_TABSTOP style.

6753264[/snapback]

Ja det hadde jeg prøvd. Du aner ikke hvor mange timer jeg har sitti med dette nå, men har til slutt funnet en løsning på det. Det jeg gjorde var å legge denne i main-loop:

if (g_hwnd && IsDialogMessage(g_hwnd, &msg)) continue;

Deretter fungerte WS_GROUP|WS_TABSTOP.

Var pokker ikke lett å finne ut av dette når man nesten ikke kan et døyt med C++ :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...