Gå til innhold

Logitech G7 - hakker

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne for ikke så veldig lenge siden etter å ha prøvd den hos en kompis. Glimrende mus, presis og nesten lydløs på min store icemat.

Ikke er den skitten heller da jeg passer på å holde flaten ren.

Om jeg bruker icemat'en eller et hvitt printerpapir (som erfaringsmessig er helt ok til optiske mus) spiller ingen rolle - musen henger igjen.

Det oppleves samme hvilken vei man beveger den. Den bare stopper opp og på en måte "hopper" etter håndbevegelsen min for å "ta meg igjen".

Dette oppleves på windows desktop'en (jeg spiller ikke) og i alle de 3 hastigheter den har og om jeg beveger den sakte, fort, ujevnt ja..alle måter... den henger seg opp i tide og utide. Det er jo bare et halvt sekund som skal til så er jeg jo på feil plass.

Dette er et problem som oppstod for et par uker siden og som bare blir verre og verre. Vurderer bare å hive musa ut vinduet, men det var jo noen hundringser for den...

En annen ting, som jeg forsåvidt la merke til fra dag 1 er at scroll hjulet på toppen bråker som en skurtresker når jeg skal scrolle fremover mot spissen på musa, menst den er lydløs når jeg skal scrolle motsatt. Dette var ikke noe problem hos min kompis, men jeg har ikke opplevd det som noe problem, den virker jo, men mulig et symptom på at musen har vert syk fra dag 1 selv om det store problemet med hakkingen kun kom nå?

Har reinstallert windows, den er helt ren men problemet er det samme (har drivere inne så klart)

Flere med samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner til at Logitech har hatyt problemer med USB-mottageren. Siden de ofte plugges bak maskinen hvor maskinen avgir mye elektrisk støy, blir signalet svært ustabilt og dermed opplever man hakking.

Logitech har løst dette ved å sende de som sender epost, en USB-forlenger slik at man kan montere mottageren vekk fra denne støyen.

Hvis du har plugget den bak i maskinen og har evnt. USB-kontakter foran, prøv å bytt.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar.

Vel, det oppfattes fra min side som "tull" at det skulle vere noe "støy" som er årsaken, da mottakeren jo sitter på enden av usb kabelen i "ladder" enheten. Og den står på fremsiden av kabinettet allerede. Hadde mottakeren vert gjemt bak alt mulig annet så kunne jeg nesten forstått det men... Logitech har vel noe å svare for akkurat der.

Nå har jeg prøvd i alle usb kontaktene til pc'n og også i 24" skjermen min fra dell (som har innebygd usb hub). Likeså på alle mulige tenkelige plasser, uten hell.

Den hakker like ille, og spesiellt på "lave" hastigheter. Det gjør den ubrukelig til finmanøvrering i bl.a. photoshop.

Da går turen innom butikken, og vil de ikke ha den så vil ikke jeg heller ha den.

Men takk for svar.

Lenke til kommentar

Hehe pc'n min sliter? Det er en dual xeon 2,8GHz med 2gig ram, om den sliter å kjøre en fersk windows xp pro. engelsk install så tror jeg at det kun blir bootet i slackware heretter :)

men :blush: det ser ut som jeg kanskje har en feilkilde her... nemlig Firefox :ohmy:

booter pc'n og tar livet med ro, jobber kun i desktop'en med å flytte musa så mye som mulig i alle mulige retninger og tempo.... starter thunderbird og alt går greit... sitter sånn i ca et kvarter og opplever at alt er "ok".

Så fyrer jeg opp siste FireFox og laster vg.no og hva skjer... musen henger og hopper av og til. Jeg tipper da at det er flash som gjør det... er det noe Firefox ikke er god til så er det flash...

Noen med samme oppsett som kanskje kan bekrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...