Jdronnen Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Har en server stående inne på ett lite rom inne på rommet mitt. Der har jeg en hel haug med harddisker inni, og det sier seg vel selv at temperaturen på disse blir småheit! Har 4stk harddisker som står oppå hverandre, disse er alle 7200rpm og størrelser på 200-250gb. Etter at serveren min har stått på i, ja la oss si 4-5 dager, da er temperaturen helt vannvittig! Det er ikke mulighet for å holde fingeren min borti dem, det brenner! Tenkte jeg bare skulle spørre om noen visste hva en sånn harddisk tåler av varme, MAX før den evt. dør!? Jeg skjønner jo at dette ikke er så bra for dem stakkars hd`ene mine, men kan dem streike med eller ? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Du burde sette inn kabinettvifter som trekker frisk luft over harddiskene og en bak som trekker ut den varme lufta, dette for å forlenge levetida på diskene dine. For høy varme og lengre tid er ikke bra for noen datakomponenter ! Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Uten noen form for ventilasjon på server-rommet ditt vil jo temperaturen bare stige. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Har du skrudd på temp-visning i bios på den serveren og sett på temperaturen som harddiskene kjører? Enable S.M.A.R.T. i bios og se på temperaturene til harddiskene. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Han får billig oppvarming til vintern nå som det blir strømkrise... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Han får billig oppvarming til vintern nå som det blir strømkrise... 6745946[/snapback] Nå er vel den strømmen han bruker for å "varme opp" diskene like dyr som all annen strøm, eller er det bare jeg som er så dum og ikke har bestilt billig PC-strøm? Lenke til kommentar
kallis Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 nei pcvarmen er nok betydelig dyrere Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 jeg liker ikke at harddiskene mine overstiger 45-50 grader eller så. Mer denn det er iallefall skadelig.. prøv å få litt mellomrom mellom dem, og for gudsskyld, installer noen vifter forran som trekker kald luft innover dem. Det gjør underverker for temperaturen, stabiliteten og "peace of mind" på at harddiskene ikke skal ryke når som helst Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Kontinuerlig HD temp over 55°C gir en tidlig død av de . Når det evt. skjer er umulig å forutsi. Det er litt ulikt avh. av type hva som er max drifts temperatur men alt over 50°C er for mye i det lange løp. Endret 26. august 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 De fysiske grensene til en disk finner du i dens tekniske spesifikasjoner. Generelt sett er det anbefalt med aktiv kjøling av nyere disker, særlig i sandwich. Det skal heller ikke mye til og en 5-700 RPM 120mm vifte er nok i din situasjon. Lenke til kommentar
jason Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Personlig bruker jeg slike, og har meget gode erfaringer fra både arbeidsstasjon og server. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 jepp. De er meget gode. Nå har jeg bare en harddisk i min da, men den har ikke død enda Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Kontinuerlig HD temp over 55°C gir en tidlig død av de .Når det evt. skjer er umulig å forutsi. Det er litt ulikt avh. av type hva som er max drifts temperatur men alt over 50°C er for mye i det lange løp. 6746318[/snapback] vel wd 250 16 er alltid på 60 grader idle med vifte og mellomrom Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jaha , lykke til . Spesifikasjon WD Caviar 250G SE16 Temperature (Metric) Operating 5° C to 55° C Non-operating -40° C to 65° C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå