Beisfjord Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Funker det å kjøre java programmer på pda'er (altså palm ol.), eller må det en eller annen spesialutgave av java til for å få det til? Bare litt nyskjerrig... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 hele hensikten er jo platformuavhengig....så det skulle vel i teorien kunne funke.... Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei, Javaprogrammer er platformuavhengige, men trenger allikevel en JVM (Java Virtual Machine) for å kunne kjøre. JVM er et patformavhengig program, og dersom det finnes en JVM som er kompilert for din PDA, vil du kunne kjøre Java programmmer på denne. Jeg vet blant annet at det finnes en JVM for IPaq. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 du trenger en "spesialversjon" av java.. den nysluppede J2ME.. du kan laste den ned fra sida til sun.. her lager du en midlet som kjører på java kompatible pda og mobiltelefoner Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 12:41, skrev Psi_^:Funker det å kjøre java programmer på pda'er (altså palm ol.), eller må det en eller annen spesialutgave av java til for å få det til? Bare litt nyskjerrig... Det er litt avhengig av hva slags pda det er snakk om. For Palm tror jeg det er J2ME (altså Micro Edition) som gjelder (en del mobiltelefoner har også J2ME, f.eks. Siemens SL45i), mens EPOC5 (dvs. forrige versjon, f.eks. Psion 5MX og Revo) hadde en VM som kunne kjøre det meste av Java-programmer (dog bare 1.1, og alle metoder var ikke fullt ut implementert). Jeg vil tro at siste versjon av EPOC (f.eks. Nokia 9210, nye Ericsson) også har en lignenede JVM implementasjon. PocketPC vet jeg ingenting om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå