Sjark Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Hey, jeg har nettopp startet å bruke div i steden for tabels eneste lille problemet mitt er at når den ene div'en utvider seg går den over en annen div. Bare lurer på om det går ann å koble dem i sammen sånn at når den ene blir "overfull" av text beveger den under seg ned i sammen me den første diven. Edit: Fikk det til Endret 26. august 2006 av Lasso5000 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Bruker du aboslute positioning eller lignende? Har du kanskje spesifisert høyder eller har du glemt å bruke clear: both; på flytende elementer (float: left|right;) Dersom du legger ute link til siden, evt. css+html koden her blir det mye lettere å hjelpe deg Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Her er linken til selve siden. Her er linken til CSS filen. Først av alt vil jeg at #slice-03 og #slice-04 skal "henge" i sammen, sånn at #slice-04 følger med nedover hvis #slice-03 utvider seg. Det er vel egentligt det jeg lurer mer på, ellers lurer jeg på om det er noen måte å centrere siden på, sånn at den ligger akkuratt på mitten Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Du bruker absolute positioning med høyden definert, det er derfor det skjer. Du må gjøre det hele litt mer flytende. For centrering legger du alt i en wrap. HTML <body> <div id="wrap"> [alt html/innhold her] </div> </body> CSS div#wrap { margin: 0 auto; } (Har dessverre ikke mulighet til å skrive om CSS'en din for deg.) Lenke til kommentar
Svish Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 eventuelt putter margin: 0 auto på body. det fungerer også (hva som er mest korrekt vet jeg ikke noe om da...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå