Gå til innhold

Overklokking av xp2000 ?

b1zz

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny cpu på vei i posten, en xp2000+. Jeg kjøpte denne pga ytelse i forhold til pris, men syns skulle gjerne sett litt høyere ytelse så jeg vil overklokke, men vet ikke hvordan :smile:

Hardware :

Abit KG7

AMD xp2000+ (Silent Viking)

Apacer 512 DDR ram

POV ti4200 XP

Noen som har noen erfaringer med denne prosessoren? EVT, overklokking av den? Hvordan overklokker man den, og hvor høy hastighet og volt bør jeg kjøre på med Silent Viking?

mvh

Petter aka. b1zz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er klar over at Silent Viking er for opptil xp2000, MEN - jeg bruke den på min gamle AMD tbird 1400hhz som lager mere varme enn xp2000. Derfor, lurer jeg på hvor mye jeg kan klokke cpuen med silent viking som kjøler.

Lenke til kommentar

Min XP 2000+ CPU, med TwinMOS PC2700 minne, får jeg opp til 1774 MHz. Dette er med en GlobalWIN TAK 68, som på full hastighet holder CPUen under 40 grader idle. Minnet går til 355 MHz, uansett om jeg stiller det til aggressive eller konservative timinger. Jeg går derfor ut fra at det er dette som er flaskehalsen. En kamerat har samme hardware, men Corsair XMS 3200 C2 minne, og han kjører CPU på 1912 MHz (automatisk divider). Han har en Volcano kjøler med 80mm på, men likevel høyere CPU temp. Jeg er derfor ikke fornøyd med mindre enn 1900 MHz når minnet kommer!

PS. Noen som vet hvordan jeg kjører FSB over 145 MHz med 4:5 divider?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...