Gå til innhold

Surfing på internett med PDA


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Litt usikker på om dette er rette forum, men jeg prøver.

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en PDA eller en kombinasjon av PDA og mobiltelefon. Billigst er vel ren PDA. Men mitt spørsmål er; - hvilket abonnement er likest for å kunne surfe på internet når man befinner seg på flyplasser. Bør man velge noe WLAn greier eller benytter man mobil nettet?

 

Håper på flere svar.

 

Takker

 

 

John Kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen PDA har jo innebygd tråløs nettverkskort har jeg sett. Da vil det være gratis for deg om du klarer å "hacke" deg inn på de gratise tråløse nettverkene. Men utennom det så blir nok det billigste for deg å tegne da fribruk av WAP eller 3G for surfing på nettet. Koster rundt 500kr i mnd (for telenor iallefall) om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Men for å kunne benytte 3G nettet så må man ha en 3G telefon, en ren PDA vil ikke få aksess til slike nett.

 

WLAN har de fleste hoteller og flyplasser, men her kreves det et abonnement, stemmer dette?

 

Har ikke helt peiling sjønner dere. Så på en DELL x51, virket flott den da som ren PDA. Har dere noe forslag her også? :dontgetit:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Takk for svaret.

Men for å kunne benytte 3G nettet så må man ha en 3G telefon, en ren PDA vil ikke få aksess til slike nett.

 

WLAN har de fleste hoteller og flyplasser, men her kreves det et abonnement, stemmer dette?

 

Har ikke helt peiling sjønner dere. Så på en DELL x51, virket flott den da som ren PDA. Har dere noe forslag her også? :dontgetit:

6745195[/snapback]

 

Du kan sjekke ut Telenor Trådløs Sone der står info om priser ved bruk av WLAN på f.eks flyplasser.

På noen hoteller må man nok betale hotellet for wlan tilgangen.

 

Har du telenor abbonement/kontantkort så kan du surfe via mobilens GPRS, EDGE eller 3G og betale maks 50kr dagen uansett hvor mye du surfer.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anbefaler deg å kjøpe en kombinasjon av PDA og mobiltelefon. De fleste har dette kombinert nå. Det går fint å koble seg opp vha WLan på f.eks flyplasser og slikt. Enkelte steder må man betale litt for dette - du sender en sms til f.eks telenor og får et passord for å logge på. Det koster kun for de dataene du laster ned og opp dersom du f.eks bruker GPRS/Edge. Ellers er det jo haugevis med trådløse soner rundt om som er gratis å surfe via.

 

Anbefalte modeller:

 

HTC TyTn

i-mate K-JAM

i-mate JASJAR

Div. HP

Dell er det mange som er fornøyd med, men de skal slutte å lage PDAer

 

Knocksock

 

Hei folkens. Litt usikker på om dette er rette forum, men jeg prøver.

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en PDA eller en kombinasjon av PDA og mobiltelefon. Billigst er vel ren PDA. Men mitt spørsmål er; - hvilket abonnement er likest for å kunne surfe på internet når man befinner seg på flyplasser. Bør man velge noe WLAn greier eller benytter man mobil nettet?

 

Håper på flere svar.

 

Takker

 

 

John Kr

6745103[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...