Gå til innhold

Når faller CPU-prisene igjen, - om 2- 3 uker?

enry

Anbefalte innlegg

Min erfaring ar et P4-prisene faller til litt andre tidspunkt enn når Intel offesielt setter ned sine priser.

P4 har jo nylig falt i pris, - mens jeg mener AMD kun har hatt mindre prisjusteringer i det siste.

Kan vi tro det kommer nye store prisfall i de første WEB-shoppene om 2-3 uker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-25 15:59, skrev r0xx0r2002:

Vent på Athlon Hammer 3,6 ghz:)

Hybrid 32/64 bit system,

kommer i mars eller.no :smile:

Kunne ikke bli mer feil :smile:

Clawhammer vil IKKE kjøre på 3.6 Ghz! Den vil etterhvert få en 3600+ rating sikkert, men det er ikke det samme som 3.6 Ghz. Athlon XP2800+ f.eks. kjøres på 2.25 Ghz, ikke 2.8 Ghz som DU sikkert tror!

Dessuten vet ingen her nøyaktig når den kommer. Når det gjeller ytelsen, så vet vi heller ikke om den klarer å slå Pentium4 med HyperThreading.

Den tankegangen "på nyåret kommer en prosessor på 1000000 fantasillioner Ghz" er bare dum. Det vil alltid komme noe som er raskere og bedre. Å vente slik hele tiden er teit. En ting å vente på at noe skal komme inn på lager hos en nettbutikk, men å vente på noe som enda ikke er lansert....jaja :smile:

Lenke til kommentar

Om ca. 3 uker kommer man til å demonsterere Intels Pentium 4 3 GHz prosessor.

Demonstrasjonen vil skje noen få dager før Comdex-messen starter. Prosessoren forventes å bli den raskeste CPUen for stasjonære PCer. I tillegg til å ha høyest klokkefrekvens vil den også inneholde Intels nye Hyperthreading teknologi. Sammen med denne demonstrasjonen kommer selskapet også til å iverksette en del priskutt som selvsagt først og fremst vil ramme resten av Pentium 4 familien. Intel har foreløpig avstått fra å kommentere sin kommende lansering ovenfor pressen. osv...

http://www.hardware.no/nyheter/oktober02/i...el_p4_3ghz.html

Lenke til kommentar

Snekker`n du skal vel kjøpe deg den nye 3.06 du bare for å ha det nyeste av det nye :grin:

Jeg leste ett sted at Intel prisene skal være stabile ut året, så da synker ikke prisene før januar. Da kommer vel den nye 3.06 saken til å koste 6-7000 kr når den blir lansert...

Jeg personlig skal iallefall ha min 2.8 frem til Prescott eller Clawhammer kommer!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 16:34, skrev zymot1x:

Da kjøper jeg sikkert 2.4 og overklokker til

2.6 eller 2.7, alt etter hvordan dette går...

Vil ikke betale for mye for systemet heller
:p

skal du bare klokke til 2.6-2.7 burde du heller kjøpe en 2.2 og klokke den opp til 2.6-2.7 uten problemer.

Kjører på en pc [email protected] på vcore på 1.750 volt. Full load er da 50 grader etter 20 timer med konstant arbeid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...