bulk Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har kjøpt med ett PCIe skjermkort, men fant ut nå i ettertid at jeg ikke harslot for dette i hovedkortet mitt Jeg ser på hjemmesiden til intel at det står fritt ekspansjonsspor til PCIe 16x. Betyr det at man kan sette inn kontakt for dette på ett service verksted slik atjeg slipper å bytte hovedkort. Grunnen til at jeg gjerne vil beholde det jeg har er at jeg nylig kjøpte inn nye ram brikker også som er av typen:DDR PC 3200. Og at kortet har firewire innebygd. Dette fant jeg ikke på de andre kortene. -Roy- Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Vist det står at det er en pcie spor på ditt hk så står det nok allerede et pcie skjermkort der.. Da tar du det ut og setter i det nye... Der går ikke å innstalere en pcie slott på hket ditt,vist det var mulig så ville det bli mye dyrere enn å kjøpe nytt hk. Hvilket hovedkort er det snakk om? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313205&view=detailed Ser du under Ekspansjon / Tilkoplinger så ser du hvor mange ledige spor og hvilken type det er på HKet Endret 26. august 2006 av taz Lenke til kommentar
bulk Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Det er ett intel 915P/G/GV Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Det er ett intel 915P/G/GV 6744798[/snapback] intel 915P/G/GV er vel et brikkesett. Har du ikke noen anna info om kortet?Produsent,produkt nummer.. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Står somregel mellom PCI slottene på HKet.. Endret 26. august 2006 av taz Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har kjøpt med ett PCIe skjermkort, men fant ut nå i ettertid at jeg ikke harslot for dette i hovedkortet mitt Jeg ser på hjemmesiden til intel at det står fritt ekspansjonsspor til PCIe 16x. Betyr det at man kan sette inn kontakt for dette på ett service verksted slik atjeg slipper å bytte hovedkort. Grunnen til at jeg gjerne vil beholde det jeg har er at jeg nylig kjøpte inn nye ram brikker også som er av typen:DDR PC 3200. Og at kortet har firewire innebygd. Dette fant jeg ikke på de andre kortene. -Roy- Frie ekspansjonsspor betyr det samme som ledige slotter, men (som 'taz' nevner)de kan ikke endres fra f.eks. AGP til PCIe på et verksted. Skal du bruke PCIe skjermkort sammen med DDR SDRAM så må du nok ha et annet hovedkort enn det du har idag. Lenke til kommentar
bulk Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Takk for hjelpen. Da for jeg se etter et annet hovedkort. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Det er litt begrensa utvalg med den kombinasjonen, men det fins flere og det behøver ikke koste mye heller. Har du et kabinett med "normal" størrelse (MIDI) og et hovedkort (ATX), eller av de mindre MicroATX ? Lemper inn noen linker til kort i salg som kan passe Mikro ATX ASRock 775Twins-HDTV Mikro ATX MSI PM8M3-V EPoX EP-5EPA+ MSI 915P Combo2-FR MSI 915PL NEO-F Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Da for jeg se etter et annet hovedkort. Kom til å tenke på at du trenger firewire, og at ingen av de jeg tipset om har det. Derfor er det kanskje nyttig å tilføye at du får et PCI Firewire-kort med 3 tilkoblinger til 225,- kroner. Fordelen med en slik løsning er at man kan flytte kortet over til en annen maskin som evt. mangler. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110513 Endret 26. august 2006 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå