Gå til innhold

I kapitalismens navn

Anbefalte innlegg

Debatten har foregått ganske nøyaktig på det temaet i hele tråden såvidt jeg kan se. Problemet er vel mer at du velger å ignorere titalls linjer med tekst for så å tillegge meg meninger eller påpeke fraværet av akkurat det som har blitt diskutert.

Tråden handler jo om fiskeren som kontrollerer sin egen skjebne, og som tar et valg utifra sine egne ønsker og behov.

6803547[/snapback]

Det du gjør er å trekke ut et par linjer jeg skrev, for så å "slippe" å svare på resten. Jeg har gitt deg seriøse argumenter også, men du velger å overse dem og heller konsentrere deg om det som du anser som "personangrep".

Som jeg svarte i denne tråden, hva en velger å gjøre er påvirket av ens omgivelser. I fattige land har man ikke det samme sosiale presset for å jobbe seg oppover. Faktisk, så er jo janteloven gjerne kraftigere i slike samfunn, slik at man heller har press på seg for å holde seg som en del av massen.

Endret av McFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Debatten har foregått ganske nøyaktig på det temaet i hele tråden såvidt jeg kan se. Problemet er vel mer at du velger å ignorere titalls linjer med tekst for så å tillegge meg meninger eller påpeke fraværet av akkurat det som har blitt diskutert.

Tråden handler jo om fiskeren som kontrollerer sin egen skjebne, og som tar et valg utifra sine egne ønsker og behov.

6803547[/snapback]

Det du gjør er å trekke ut et par linjer jeg skrev, for så å "slippe" å svare på resten. Jeg har gitt deg seriøse argumenter også, men du velger å overse dem og heller konsentrere deg om det som du anser som "personangrep".

6803562[/snapback]

Jeg har skrevet et par ganske lange innlegg tidligere i tråden som du valgte å ignorere for å nettopp dra ut et par linjer og tillegge meg meninger. Denne diskusjonen minner meg svært om et par andre hvor akkurat det samme skjedde, og hvor det hele endte opp med gjentatte personangrep mot meg fra din side. Din tilstedeværelse i tråden startet jo med å ignorere ganske mange linjer med tekst i et lengre innlegg jeg skrev for så å dra ut et par linjer og tillegge meg meninger. Å diskutere med barn er håpløst.

Svar på mitt og jeg vil svare på ditt. Fortsett på samme kurs som nå og jeg gidder ikke sløse bort mer tid på å skrive det samme opp og opp og opp igjen bare fordi du velger å ignorere det gang på gang på gang. Mitt tips til deg er å først lese alt som har blitt skrevet som faktisk besvarer dine spørsmål, og SÅ kan du spørre og kritisere hvis jeg (eller andre) ikke besvarer.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet et par ganske lange innlegg tidligere i tråden som du valgte å ignorere for å nettopp dra ut et par linjer og tillegge meg meninger. Denne diskusjonen minner meg svært om et par andre hvor akkurat det samme skjedde, og hvor det hele endte opp med gjentatte personangrep mot meg fra din side.

Svar på mitt og jeg vil svare på ditt. Fortsett på samme kurs som nå og jeg gidder ikke sløse bort mer tid på å skrive det samme opp og opp og opp igjen bare fordi du velger å ignorere det gang på gang på gang.

6803620[/snapback]

Jeg etterlyser fortsatt svar på det jeg skrev. Dette her er ikke annet enn syting fordi du ikke klarer å svare for deg. Kan du vise til hva du har skrevet som jeg ikke svarte på? Husk at når du ikke skrev til meg på starten, så svarer jeg selvfølgelig kun på de delene som jeg er uenig i. Du har jo selv sagt du er sosialdarwinist/libertarianer så det er jo ganske klart hva du står for.

Det du konsekvent nekter å svare på er jo at det er fåfengt å sammenligne en person som bor i et fattig land hvor nesten alle er fattige, og de som bor i relativt etnisk homogene rike land som Norge.

Lenke til kommentar
Så dere mener at kapitalismen handler om å motivere folk?

Jeg tror dere har missforstått noe ganske vesentlig..

6803471[/snapback]

Informer oss?

6803483[/snapback]

Så mennesker hadde ikke utviklet seg hadde det ikke vert for kapitalismen?

Vi kan ha en industri uten at det sitter rikinger og undertrykker folk.

Og om du skulle ha rett i at mennesker ikke utvikler seg når de ikke blir undertrykt, mener du egentlig at det rettferdiggjør undertrykkelsen av fattige?

6803199[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...