just-_-me Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 heisan har sett i læreboken min, at de fleste styrestrømskjemaene må være tegnet på pc. se f.eks her: noen ide om hva dem bruker til og tegne det med? vet ikke akkurat hva jeg skal søke etter, så derfor spør jeg her Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Skal høre hva automasjonsavdelinga på jobben bruker på mandag. Endret 26. august 2006 av perpyro Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Skal høre hva automasjonsavdelinga på jobben bruker på mandag. 6744701[/snapback] det hadde vært kjempefint! Lenke til kommentar
GrH Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Prøv ut "Eagle" .... jeg bruker det ... kjempefint program .... håper det hjalp deg litt da.... -Djgunnah Lenke til kommentar
graastein Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 AutoCAD Electrical kan brukes Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Prøv ut "Eagle" .... jeg bruker det ... kjempefint program .... håper det hjalp deg litt da.... -Djgunnah 6744767[/snapback] bruker eagle selv, men blir litt knotete og bruke det til dette. og gråstein, skal sjekke ut cad'en Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) autocad electrical, ser ganske bra, er ganske avansert, men det går nok bra etterhvert... perpyro: du kan sikkert spørre i morra for det, greit og prøve litt forskjelig. Endret 27. august 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg snakka med en kolega fra automasjonsavdelinga i gårkveld. De bruker AutoCad Electrickal, men eksperimenterer med noe nytt uten at han huska navnet på det. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Jeg snakka med en kolega fra automasjonsavdelinga i gårkveld.De bruker AutoCad Electrickal, men eksperimenterer med noe nytt uten at han huska navnet på det. 6752464[/snapback] ok, Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Electronic Mulitsim fnker oxo fint med styrestrøm-skjemaer... Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Tina er et ganske bra program. Ikke bare kan det tegne kretsen, men kan også simulere strømmen. Jeg fikk tak i programmet (på en ikke helt lovlig måte) og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) heisannoen ide om hva dem bruker til og tegne det med? vet ikke akkurat hva jeg skal søke etter, så derfor spør jeg her 6744692[/snapback] Til automatiserte anlegg brukes ofte f.eks: Eplan WSCad Begge er svindyre, men det går fortere å tegne enn i Autocad (i følge dem som bruker begge). Compact versjonen av Eplan koster f.eks. 9200 kr, og den er meget begrenset. Eagle er kretslayout, og ikke særlig praktisk for anlegg. Endret 14. oktober 2006 av rozon Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 heisannoen ide om hva dem bruker til og tegne det med? vet ikke akkurat hva jeg skal søke etter, så derfor spør jeg her 6744692[/snapback] Til automatiserte anlegg brukes ofte f.eks: Eplan WSCad Begge er svindyre, men det går fortere å tegne enn i Autocad (i følge dem som bruker begge). Compact versjonen av Eplan koster f.eks. 9200 kr, og den er meget begrenset. Eagle er kretslayout, og ikke særlig praktisk for anlegg. 7068739[/snapback] ok, takker for forslag skal laste dem ned og se hva jeg syns Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 er et lite enkelt program som heter designer som også kan brukes til å tegne styrstrøms skjemaer Lenke til kommentar
namla Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Mulig litt off topic, men er det noen som kjenner til program som kan tegne vanlig byggningsinstallasjon? Enlinjeskjema med stikk, brytere, føringsveier osv. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Autocad Electrical. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 just-_-me: hvilket program ble det så du valgte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå