Hawtz Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hei! En venn av meg klarer ikke å få inn nettverkssignalet på LAN-et mitt. Vi lurer på om det kan ha noe med at jeg får nett via kabel tv-utgangen. (Har nett fra canal digital). Vi har prøvd å reformatere, endre innstillinger i BIOS, gjort om til motta ip og dns server automatisk, men han har fortsatt bare lokalt nett og en del andre ting^^ mvh, _thomas Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Å reformatere PC'en og endre innstillinger i BIOS vil hjelpe lite hvis du ikke får noe signal inn til PC'en. Hva slags oppsett bruker du på nettverket ditt da? Du får kontakt med andre PC'er i nettverket? Hvis det fungerer som det skal, kan problemet ligge i kabelmodemet eller på linja. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Han hare bare lokalt nett, men finner fortsatt ingen av oss andre som sitter her, Har ikke peiling på hvilket oppsett jeg har :\ Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hei. Sjekk om han mottar IP når du har satt den til å motta automatisk, om det går, sett opp DNS sjølv. Det er av og til dette ikkje fungerar skikkelig med meg sjølv. En liten tur i innstillingane so går det so d susa. Viss ikkje still inn alt manuelt, gå då utfrå instillingane dine i ipconfig. Eksempel: Din ip: 10.0.0.2 Nett-maske: 255.255.255.0 Gateway: 10.0.0.1 Dns: 10.0.0.1 Sekundær-dns: ISP DNS. Telenor(130.67.60.68, 130.67.15.198, 193.213.112.4), NGT(217.13.4.24), osv. Lykke til håper det funker på et vis. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Han har fått til Ip'en og de greiene, men han sier det er en DNS eller WNS feil Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Han har fått til Ip'en og de greiene, men han sier det er en DNS eller WNS feil 6744868[/snapback] Ja men då setter du opp DNS'en statisk der du kan sette opp IP'en statisk. Du lar IP forbli automatisk, men skifter ut DNS instillingane til ei statisk adresse levert av din ISP. MVH Karsten Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Funker ikke. Han f¨år nett i ca 2 sek, men så forsvinner det igjen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Har han koblet seg opp med Kabel? Og i tilfelle til hva? Eller er det trådløs? Er Accesspunkt satt med med kryptering og/eller MAC-filtrering? EDIT: Legg ut svaret Ipconfig gir på hans maskin. Endret 26. august 2006 av PerB Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Kjenner ikke så mye til Canal Digital, men det står på web'en deres at de leverer kabelmodem. Hvis dette stemmer må du ha en router (eller bruke internet connection sharing på PCen som er koblet til modemet) hvis du skal koble opp mer enn en PC. Kan du lage en enkel skisse av nettverket ditt (inkludert PCene). Får dere tildelt IP-adresse i samme subnett (ip-adressene er like untatt det siste tallet)? Endret 26. august 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Han har koblet seg opp med kabel fra det integrerte nettverkskortet til en Jensen svitsj. Tror ikke vi har noe kryptering :\ Er ikke sikker. Tilkoblingsspesifikk DNS-suffiks: (stod ingenting) ip-adresse: nettverksmaske: Endret 26. august 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Det går en kabel fra kabelboksen til modemet, der det går en ledning fra modemet til en Jensen 8 porters svitsj, der 5 stk har koblet seg opp med kabel, og 1 ikke kommer seg på nett. Hva mener du med subnett? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Han har koblet seg opp med kabel fra det integrerte nettverkskortet til en Jensen svitsj. Tror ikke vi har noe kryptering :\ Er ikke sikker. Tilkoblingsspesifikk DNS-suffiks: (stod ingenting) ip-adresse: 84.202.16.177 nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 84.202.16.8 6745046[/snapback] 84.x.x.x adressen er en ekstern offentlig adresse tildelt av nettleverandør. Det er begrenset hvor mange adresser i dette speketeret du kan ha. Forsøk å bytt switchen din med en router som kan tildele lokale IP-adresser. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Har skiftet til en 25 porters backbone, men funker fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Ikke spesielt smart å oppgi den offisielle adressen, men er det på PCen din eller kameraten sin du får denne? Vil nok tro at du må ha en router (eller bruke internet connection sharing). Hjelper ikke med switch samme hvor mange porter eller hvor bra den er hvis du er et kabelmodem du har fra Canal Digital. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Hvorfor får alle andre nett da? Det er på min venn som ikke får nett på PC-en. Han får lokalt, men ikke mer. Endret 26. august 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvorfor får alle andre nett da? Det er på min venn som ikke får nett på PC-en. Han får lokalt, men ikke mer. 6745422[/snapback] Men du oppgir den eksterne ip'en din, kan ikkje tru at denne er felles for alle pcene. Ikkje om du har meir enn 1 pc i nettverket. trykk på Start -> Kjør -> CMD -> ipconfig. Der skal det stå din interne ip adresse. Kom med litt info her, så kanskje vi kan hjelpe. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) MIN ip er *up yours* Ikke finn på noe tull:P EDIT: Fikset det sjøl no;D Endret 26. august 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå