killertomato Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Lurer rett og slett om det er noe fordeler med firewire tilkobling på en ekstern HD. Har tenkt å kjøpe meg en ekstern HD nå snart, men lurer på om det er noe vits i å betal noen hundre ekstra for firewire. USB2.0 skal vel fungere greit til alle formål, skal det ikke? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Lesing og overføring av filer vil gå mye raksere med firewire. Fordelen med USB er vel at det finnes på alle oppegående PC'er. Mens enkelte kan mangle firewire, men de fleste har vel også det i dag. Endret 26. august 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Lesing og overføring av filer vil gå mye raksere med firewire. Fordelen med USB er vel at det finnes på alle oppegående PC'er. Mens enkelte kan mangle firewire, men de fleste har vel også det i dag. 6744667[/snapback] Er virkelig firewire så mye raskere enn USB2.0 Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 ja...På små filer merker du sannsynligvis lite forskjell om du bruker USB2 eller FW (da tenker jeg på om du bare skal overføre dokumentene dine til en ekstern disk). Men si at du har flere hundre MB som skal over på den eksterne diske så lønner det seg faktisk å kjøre FW. En annen ting er at FW bruker mindre prosessor kraft enn det USB gjør. Selv bruker jeg en Maxtor "One click" II 200GB disk Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå