bob_olsen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Spec: CPU : AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 Skjærmkort: Club3D Geforce 7950GX2 1024MB PCIe GPU : Mist 600W Hovedkort : MSI K9N Platinum socket AM2 Minne : Kingstone HyperX 1GB 800MHz DDR II DIMM ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg kjøpte nylig disse delene, pluss HK,Kabinett osv. Fikk de tidlig som idag, satte komponentne sammen, koblet til strømmen og den startet. Men det kom ikke opp noe skjermbilde, eneste som kom opp var "Signal Not found". Prøvde med en annen skjerm, gammel type HP. Samme resultat. Har holdt på sånn i 4timer nå. Har erfaring med data ifra før, men PCIe og AM2 er nytt. Hva kan være problemet? PS: Under omstendigheten håper jeg på å få Tips/råd ASAP MVH Trøtt Data-Nerd Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 strømkontakt er satt i skjermkort? Lenke til kommentar
bob_olsen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 strømkontakt er satt i skjermkort? 6744123[/snapback] Ja strømmen, er koblet til vifta går. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Testet med ett vanlig pci skjermkort? Eller annet pci-express skjermkort? Testet en og en minnebrikke? Forferdelig dårlig beskrivelse av situasjonen synes jeg, så starter maskinen opp og booter? Jobber den seg inn til operativ systemet eller så? Kan du starte fra en cd/dvd operativ system cd? linux/windows? Kan du høre, se på hd led lyset at harddisken fungerer så er maskinen ok, men skjermkortet er feilen. Altså da må du starte maskinen uten skjermkort tilkoblet. ALTERNATIVT: så dobbelt sjekk at du ikke har satt pci-e strømkontakten i hovedkortet, det skulle vel ikke gå an men hvem veit. Da tenker jeg på den kontakten som er ment til å gi cpu stabil strøm osv. Lenke til kommentar
bob_olsen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Testet med ett vanlig pci skjermkort? Eller annet pci-express skjermkort?Testet en og en minnebrikke? Forferdelig dårlig beskrivelse av situasjonen synes jeg, så starter maskinen opp og booter? Jobber den seg inn til operativ systemet eller så? Kan du starte fra en cd/dvd operativ system cd? linux/windows? Kan du høre, se på hd led lyset at harddisken fungerer så er maskinen ok, men skjermkortet er feilen. Altså da må du starte maskinen uten skjermkort tilkoblet. ALTERNATIVT: så dobbelt sjekk at du ikke har satt pci-e strømkontakten i hovedkortet, det skulle vel ikke gå an men hvem veit. Da tenker jeg på den kontakten som er ment til å gi cpu stabil strøm osv. 6744265[/snapback] kan være enig med, mangel på beskrivelse. Men Pcen starter og den ser ut til fungere greit. Men Det er ikke Skjermbilde, "Signal Not found" Står det på skjermen så går den i "Saving modus". Har prøvd med en brikke, og ingen respons, har en teori at Skjermkortet er for "bra" for socketen men tviler. Alle Kabler, ATX pluss, diverse andre koblinger er intakt. Men Problemet er simpelt, Starter pcen, Ikke`no skjermbilde. Vet ikke hva som er tilfellet. Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Heisann. Det ser ut til at skjermen din ikke mottar signaler fra skjermkortet. Har ikke sett på det hovedkortet før, men om den har skjermport, koble skjermen din til den og se om det blir noe endringer. Hvis du kommer inn i Windows, installerer du driverne til GeForce'n, setter den som standardkort for skjerm og deaktiverer den på hovedkortet ( kan hende du må gjøre dette i bios ). Hvis ikke kan det være noe galt med selve skjermkortet selv om vifta går. Lykke til videre. (: Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 har du andre kort i HK? hvis ta de ut hadde problem tidligere med at et pci kort og fikk no signal på skjermen Lenke til kommentar
bob_olsen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ja, problemet er løst viste seg at, ATX 4pin, ikke var inkludert med strømforsyninga som ble bestillt. Så nå kan, jeg legge meg Natta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå