Disippel i lære Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har funnet ut at viss jeg legger ut en mail i klartekst på en nettside, så blir jeg lesset ned med SPAM. Og for å lage en brukervennlig metode å sende mail til meg laget jeg dette sjemaet: <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Send en mail til meg</title> </head> <body> <?php /***KONFIGURASJON***/ $din_epost = '[email protected]'; $emne = "mail fra hjemmeside"; /*** SLUTT KONFIGURASJON ***/ if ( !isset($_POST['submit']) ) { ?> <div id="mail"> <form action="" method="post"> <fieldset><legend>Send en mail til meg</legend> <label>Emne : <br> <input type="text" name="tittel"></label><br> <label>Avsender: <br> <input type="text" name="avsender"></label><br> <label>Melding: <br> <textarea name="melding" rows="15" cols="100"></textarea></label><br> <input type="submit" value="Send"> </fieldset> </form> </div> <?php } else { $tittel = $_POST['tittel']; $avsender = $_POST['avsender']; $melding = $_POST['melding']; $melding = "emne: ". $tittel ."\n avsender: ". $avsender ."\n melding: ". $melding; mail($din_epost, $emne, $melding); echo "<h4>Meldingen er sendt!</h4>"; } ?> </body> </html> MEN, den sender ikkje mail til meg, kan noen se hva som er problemet? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Send en mail til meg</title> </head> <body> <?php /***KONFIGURASJON***/ $din_epost = '[email protected]'; $emne = "mail fra hjemmeside"; /*** SLUTT KONFIGURASJON ***/ if (!isset($_POST['submit']) ) { ?> <div id="mail"> <form action="" method="post"> <fieldset><legend>Send en mail til meg</legend> <label>Emne : <br> <input type="text" name="tittel"></label><br> <label>Avsender: <br> <input type="text" name="avsender"></label><br> <label>Melding: <br> <textarea name="melding" rows="15" cols="100"></textarea></label><br> <input type="submit" name="submit" value="Send"> </fieldset> </form> </div> <?php } else { $tittel = $_POST['tittel']; $avsender = $_POST['avsender']; $melding = $_POST['melding']; $melding = "emne: ". $tittel ."\n avsender: ". $avsender ."\n melding: ". $melding; mail($din_epost, $emne, $melding); echo "<h4>Meldingen er sendt!</h4>"; } ?> </body> </html> prøv denne. ESubmit har ikke fått navn Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Men før du setter dette skriptet i produksjon - les litt om headerinjection (http://www.securephpwiki.com/index.php/Email_Injection) du må behandle input før du sender epost. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis du ønsker så kan jeg lage et mail skjema med validering. Som garantert vil funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå