Scheen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg sitter på en ny pc som henger seg i windows. Jeg vet ikke hva som er årsaken til dette. Det har skjedd mens jeg bare har surfet og chattet. Når jeg prøver og starte Adobe Premier Pro 2.0 så rebooter den når den laster programmet. Når jeg får windows feilmelding når jeg har rebootet foreslår den at jeg skal oppdatere BIOS'en. Er det noe jeg burde gjøre? Mitt system: Intel Pentium D 3,6Ghz 2Gb DDR 2 Ram ATI Radeon X1900XT PCIe 512MB Skjermkort 3 stk S-ATA disker Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Siden pcen er ustabil og den kommer med forslag om ny BIOS så kan det være verdt et forsøk. Det kan gjøre ting bedre, men ikke nødvendigvis. Hvilken strømforsyning har pcen? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Siden pcen er ustabil og den kommer med forslag om ny BIOS så kan det være verdt et forsøk. Det kan gjøre ting bedre, men ikke nødvendigvis. Hvilken strømforsyning har pcen? Hilsen, efikkan. 6743654[/snapback] Den har en Tagan modulær 580W PSU Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Siden pcen er ustabil og den kommer med forslag om ny BIOS så kan det være verdt et forsøk. Det kan gjøre ting bedre, men ikke nødvendigvis. Hvilken strømforsyning har pcen? Hilsen, efikkan. 6743654[/snapback] Den har en Tagan modulær 580W PSU 6743699[/snapback] Den skal være tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Da lurer jeg på.. Er det noen mulighet for å oppdatere BIOS'en uten og bruke floppy disk? Det har jeg ikke installert.. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Da lurer jeg på..Er det noen mulighet for å oppdatere BIOS'en uten og bruke floppy disk? Det har jeg ikke installert.. 6743835[/snapback] kommer an på hva slags hovedkort du har, men de fleste nye hovedkort-produsentene har gjort det langt mer risikofritt og enkelt å flashe BIOS enn i gamle dager. Selv så har jeg MSI og der er det fult mulig å flashe BIOS mens man er i Windows.....trenger ikke noen floppy der. Søk litt på hvilke muligheter din HK produsent stiller med edit* ser at du har ASUS---- kjenner ikke de selv, men det er sikkert noe tilsvarende MSI sitt "live-update" der også Endret 25. august 2006 av Brede_Skapstroppen Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Da lurer jeg på..Er det noen mulighet for å oppdatere BIOS'en uten og bruke floppy disk? Det har jeg ikke installert.. 6743835[/snapback] kommer an på hva slags hovedkort du har, men de fleste nye hovedkort-produsentene har gjort det langt mer risikofritt og enkelt å flashe BIOS enn i gamle dager. Selv så har jeg MSI og der er det fult mulig å flashe BIOS mens man er i Windows.....trenger ikke noen floppy der. Søk litt på hvilke muligheter din HK produsent stiller med edit* ser at du har ASUS---- kjenner ikke de selv, men det er sikkert noe tilsvarende MSI sitt "live-update" der også 6743889[/snapback] Jeg har ikke Asus HK nei. Hvor fikk du det ifra? Jeg har uansett fått flashet biosen nå, men når jeg prøvde Adobe Premier Pro 2.0 så skjedde det igjen, greit nok nå kom jeg inn i programmet og kunne gjøre litt først. Men det tok ikke lange tiden føre pc'en rebootet. Kjører MSI 975X Platinum, I975X. Og jeg har som sagt flashet biosen nå. Dette er feilmeldingen jeg får: (hvis noen av dere skjønner dere på sånt): Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har også formatert og installert windows på nytt, men til ingen nytte. Det er en ting jeg har lagt merke til når jeg booter da. Av og til finner den ikke dvd brenneren min i biosen, men den er jo koblet til og den funker i windows likevel. Kan dette ha noe og si? Problemet er fortsatt like irreterende og jeg skulle gjerne hatt et svar. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Det er jo bare å koble ut brenneren å sjekke det. Oppdatering av bios kan også gjøres på flere HK ved å brenne den til CD. Det står vel i readme.txt sammen med biosfila hvilke muligheter du har og hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg undrer på om det er feil på en av RAM-brikkene dine. Det du kan gjøre er å nappe en av dem ut, starte maskina, se om alt funker, så slå av og bytt brikke og gjenta prosessen. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 For å teste minnet kan du bruke Memtest86. Finnes også som iso om du ikke har diskettstasjon. Ellers så ville jeg skjekket at alle driverne er nye/oppdaterte. Særlig Chipset driverne. Mulig det er en liten konflikt. Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 For å teste minnet kan du bruke Memtest86.Finnes også som iso om du ikke har diskettstasjon. Ellers så ville jeg skjekket at alle driverne er nye/oppdaterte. Særlig Chipset driverne. Mulig det er en liten konflikt. 6745724[/snapback] Ram er testet og det var ingen feil.. Skal nå sjekke om chipset driverne er oppdaterte Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Chipsett driverne er up to date, og jeg har fortsatt det samme problemet. Lenke til kommentar
Scheen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Er det ingen som vet hva dette problemet kan være for noe? Lenke til kommentar
tarjeiii Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Første som slo meg var at det kan være rammen. Hva slags ram har du? Klarer du å kjøre andre minnekrevende programmer? Lenke til kommentar
LangZ1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hei! hadde det samme problemet i går, men så lekte jeg litt med ram brikkene å bytta plasser på de, har 2x1024mb( jeg byttet bare plassene dems) å hitill idag har jeg ikke fått en bluescreen, eller et freeze problem.. eller bare prøv deg frem til det funker.. er godt mulig at den ene rammen din er føkked up.. har spilt source , chatta å surfa helt siden 10.00 idag.. ser at du også har radeon x1900xtx 512mb, det har jeg å, jeg lastet ned de nyeste omegadriverne til det kortet og det funker bra også.. Link til OmegaDrivers.net her og vet ikke om det har noe å si , men skrudde av catalyst A.I., å siden det har det funka så gidder ikke bytte for å se om ikke det trengs osv =P EDIT1: Har du Overklokket? EDIT2: Hva er dimm voltagen din? hvis du ikke har justert den så står den vel på 2,6v, jeg har måttet tatt min opp til 2,8v. Dette finner du i bios(del ved oppstart) frequency/voltage(noe lignende) bla bla bla.. Mvh Anders Langseth Endret 27. august 2006 av LangZ1 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 edit* ser at du har ASUS---- kjenner ikke de selv, men det er sikkert noe tilsvarende MSI sitt "live-update" der også 6743889[/snapback] Jeg har ikke Asus HK nei. Hvor fikk du det ifra? ...oki...trudde det var det som var beskrevet under maskinvare i profilen din? Lenke til kommentar
LangZ1 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei den feilmeldingen mmed sysdata osv har jeg også hatt.. det skyltes at den ene ram brikken min var deffekt, prøv å kjør memtest86 og finn ut om det er rammen som sviker eller ikke.. Hvis den finner feil kan du først prøve å øke voltageen til dimm ved ddr kan du øke opptil 2,8 og med ddr2 kan du øke til ca 2,1( alt dette gjøres i bios, på frequency/voltage) Funker ikke dette er det bare å dra ut en av ram brikkene for å finne ut hvem av brikkene som er deffekte, rett og slett bare leke litt med rammen og finne 1 brikke som funker.. Mvh Anders Langseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå