Gå til innhold

Noen som vet hvordan nye x2 3800+ klokker?


Anbefalte innlegg

hadde 2.6 på 1.4 volt så frøys det etter noen min i windows. 57 grader load

 

varte vel 13 min med 2.4 ghz på til jeg stoppet prime selv. på 1.35

nå har jeg 1.375 og det varte 2 min

 

 

1.375 volt 240 fsb 3800x2

xp-90c med zalman 92 mm og 55 grader load? case temps 36.

vifte på fullt

ZM-F2(92mm)

2800 RPM

36.1dB

 

synes det kan virke som litt mye temp? forhold den lave volt og kjøler.

har hiper oppfor med 120mm

120mm vifte ved siden ut. 120mm front

sidehull i kabinett.

 

er det vanlig temps?

 

57 grader load på 1.35 volt?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det var veldig varmt... Jeg har også inntrykk av at asrock 939 dual sata2 oppgir mye mer korrekt temperatur enn dfi. Hvor kjøpte du din cpu pizzafordi, og når? tror nok at du har en ganske dårlig klokker der

6748779[/snapback]

 

 

netshop x2 tray bulk nylig.

 

har nå på 1.325 volt. går vel like bra.

 

er det sånn at jo dårligere den er på oc, jo varmere vil den bli selv om en holder seg borte fra volten?

Lenke til kommentar
Det er idle tempratur, under 100% load ligger den på rundt 56 grader.

Er 2 x Prime stabil, kjørt over 15 timer. Har DFI Hovudkort.

6747799[/snapback]

 

Jepp, da kan du i hvert fall plusse på 10c, så du nærmer deg nok 70c kan jeg tenke meg. Men da er jeg faktisk ganske imponert over det resultatet, så da bestiller jeg en x2 3800+ bulk fra netshop :thumbup: . Er vel bulk du også har?

6747836[/snapback]

 

Juger Ultra-D korta så mye på tempen a? Mitt har nøyaktig samme temp med samme cpu på både DFI og Asus A8N sli Premium kortene.Det er vel DFI Expert kortene som jevnt over viser ca 10 grader for mye?

Lenke til kommentar

Det kan helt sikkert variere en del fra hovedkort til hovedkort, men det gjelder definitivt mange ultra kort også. Eller kanskje det er mulig å ha temperatur under idle? :p Og det er vel ganske tydelig at 33c idle er feil, 2.6ghz og 1.44V med en gammel standard socket A kjøler... :roll: Med mindre det er veldig kaldt da

Lenke til kommentar

de fleste ligger på 25-30 grader på rommet tipper jeg disse tider.

 

er vel best å ta utgangspunkt i case temp. så å ligge over 10 grader load er normalt, men 20 synes jeg er litt drøyt, iallefall med heatpipe og zalman vifte på fullt. t.o.m satt ned volten og på standard hastighet.

 

prøvt danne meg et bilde, men hardware.no komplett.no ikke minst her inne viser gang på gang at noe er spinnvilt.

Lenke til kommentar
Det kan helt sikkert variere en del fra hovedkort til hovedkort, men det gjelder definitivt mange ultra kort også. Eller kanskje det er mulig å ha temperatur under idle? :p Og det er vel ganske tydelig at 33c idle er feil, 2.6ghz og 1.44V med en gammel standard socket A kjøler... :roll: Med mindre det er veldig kaldt da

6748886[/snapback]

 

Ja,det varierer nok endel,men føler at mitt DFI ikke er langt unna riktig temp.

 

På shg selger de X2 3800+ til 1195.- boxed.Kanskje bedre stepping på den enn den de selger på Netshop? Er vel 4-5 dager ventetid på de,men hva gjør det :)

Lenke til kommentar
På shg selger de X2 3800+ til 1195.- boxed.Kanskje bedre stepping på den enn den de selger på Netshop? Er vel 4-5 dager ventetid på de,men hva gjør det :)

6748951[/snapback]

 

Hmm, tror du det er bedre stepping altså? :hmm: Hvorfor det, om jeg tør spørre? Det står at den ikke er på lager, og heller ikke bestilt da...

Lenke til kommentar
alvorligt? 1.325 volt istedenfor 1.35 volt

55 grader load omtrent 20 grader varmere enn case temperatur.

på xp90-c med 2800 rpm 92mm vifte.

30 grader romtemperatur

 

fått inntrykk at boxed kjøler river xp-90c i biter.

6749024[/snapback]

 

Ehh,boxed kjøler river ikke en xp90c i stykker :no:

En dual core er selvsagt varmere enn en single,men jeg synes din temp var noget høy.Sikker på at du har fått på riktig med pasta? Kanskje for mye eller lite.

Sett på ei 120mm vifte på kjølern din også.

 

Men 30 grader på rommet :dribble: Når det blir 22 grader vil jo tempen falle drastisk på cpu også.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Tror nok pizzafordi har dårlig kontakt ja... Boxed kjøleren som fulgte med er egentlig ganske ubrukelig, selv om jeg bruker den på den pcen her(men da er volten på 1.15V da)

 

Ser ut som om det blir netshop. Hvis den klokker dårligere enn den jeg har nå, så kan jeg bare bytte mellom pcene :yes: . Skal si ifra hvordan den klokker ja

 

EDIT: 20c varmere enn case temp er helt vanlig med luftkjøling ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...