Seebastian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Jeg har akkurat bygd en PC, men det er en stygg feil. Når jeg slår den på slår den seg av igjen etter to sekunder. Hva kan være årsaken? Endret 26. august 2006 av Seebastian Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Deffekt PSU, feil på HK. Ikke skikkelig montert kjølevifte på CPU. Deffekt CPU. Det kan være så mangt i grunn. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Det kan gjerne være feilkobling eller for få strømkabler på hovedkortet. Vennligst list opp all maskinvare og fortell hva du har gjort. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har du noen av de nyeste asus hovdkortene så har de en "genial" sperre som forhindrer deg i å kunne montere på stock kjølern til cpu feil vei... sjekk om du har satt den riktig vei Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...48-4A29351E5E88 Der er noe av handlelisten. Jeg har ellers en Hiper type-R 580W (psu), hitachi deskstar T7K250(Harddisk) og en NEC-3550(DVD-brenner). For å gjøre en lang historie kort. All monteringen av delene gikk greit, bortsett fra cpukjøleren (som ifølge instruksene står riktig vei) og DVDbrenneren. Hadde bare noen problemer med å få låst kjøleren, og DVDbrenneren ville ikke gå langt nok inn. Men det ble fiksa. Ellers var det bittelitt knoting med å plassere skjerm- og lydkort,var bare at de kom litt skjevt inn når jeg prøvde å sette dem på plass, fikk de inn til slutt da ,men det gjorde neppe noe skade på HK. Over til kablingen: Først kobla jeg floppyen til HK, så DVDbrenneren, så S-ATAkontakten. Etter det tok jeg å kobla på lednignene for USB og FireWire som var i fronten av kabinettet. Etter det tok jeg å kobla på strømledingen til HK. Så tok jeg å kobla system panel connectoren til HK. Etterpå kobla jeg strøm til Harddisken, DVDbrennern og skjermkortet. Har ikke kobla strøm til floppyen enda. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Tror du skal starte opp med et basick system, HK, CPU, skjermkort og en rambrikke. Kommer du så langt som til Bios så kan du koble på enhet for enhet intil maskina nekter og starte. Da har du funnet den defekte komponenten. Starter maskina med allt så var det bare en løs kontakt eller lignende. Lykke til med nymaskina. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Kan man kjøre med bare en RAMbrikke da? Forresten, jeg åpna opp kabinettet og slo på, alle viftene i komponentene fungerer. Kan det hjelpe noe? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Ser du skriver "strømledningen", det er flere. Vil tippe du har glemt 4pin 12v fra strømforsyningen til hovedkortet. En vanlig synder om viftene går litt før maskinen slår seg av. Ingen problem å kjøre med bare 1 minnebrikke. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Beklager, skrivefeil. Har kobla til 4pinskontakten. Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Da var problemet fiksa. Var en strømkabel som satt litt løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå