Tengs Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Halloen, er det noen som kjenner til de nye Cyrix prosessorene som har kommet på markedet? Har et gammelt Abit BP6 kort, som trenger et par prosessorer.. Vurderer lixom Cyrix, de er billige og har Socket FCPGA. 500MhZ Noen som vet noe? Hadde en venn som hadde den gammle 166.. som smeeeltet.. :wink: Grunnet overklokking.... hehe.. _____________________________________________ Tengs IBM Helpdesk Analyst _____________________________________________ Jetway DDR hovedkort XP 1500+ 256 DDR ram GF2 Pro Adaptec 2940UW Pioneer SCSI DVD Yamaha SCSI 8X brenner IBM 9.5 GB Scsi HD IBM 45 Gb 7200 HD Soundblaster Live Player Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Og eg som trodde Cyrix ble oppkjøpt av VIA - We connect... -- Er det de 'nye' VIA cpu'ene du mener? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Vet ikke om de ideheletatt kan kjøres i dual , men i alle fall er ved celeron 500 like sterkt som dobbel cyrix 500 Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Jeg mener å huske at de nye VIA/Cyrix prosessorene produere mye mye mindre varme enn både Intel og AMD. Det må være deilig å bli kvitt CPU-viften. :wink: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hei! Har ikkje hørt så mykje fra Cyrix dei siste åra etter at dei blei kjøpt opp.. Hadde ein venn som hadde ein Cyrix tilbake i 97 :wink: Virka som ein ok prossessor..På den tida.. Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Dollar: Viss du ikke vet noe om cyrix, om de går i Dual Board, men du vet at dobbel cyrix er det samme som en celeron? :sad: Ok? Forklar meg logikken i det? Dessuten kjøper jeg ikke Intel før jeg må, oxo en grunn for Cyrix.. :smile: :wink: Kjøpte BP6 kortet, den gang jeg var ung og dum.. (Nå er jeg ikke ung lenger, bare :wink: ) Men i alle fall, kunne jeg brukt AMD, så hadde jeg vært fornøyd... Tengs Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Dollar: Viss du ikke vet noe om cyrix, om de går i Dual Board, men du vet at dobbel cyrix er det samme som en celeron? :sad: Ok? Forklar meg logikken i det? Dessuten kjøper jeg ikke Intel før jeg må, oxo en grunn for Cyrix.. :smile: :wink: Kjøpte BP6 kortet, den gang jeg var ung og dum.. (Nå er jeg ikke ung lenger, bare :wink: ) Men i alle fall, kunne jeg brukt AMD, så hadde jeg vært fornøyd... Tengs Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Du tenker garantert på chipsa til via. Ikke 100% sikker på navnet, men det var noe sånt som "samuel 2." Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Eller når jeg tenker meg om så var kanskje samuel kodenavnet... "Via C3" er det endelige navnet! Så har du den siste av Cyrixene som kom ut da. Den heter "Via Cyrix M2" [ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2001-12-14 18:32 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Tengs: Poenget mitt er at de jeg har sett av tester på Cyrix (den gang) og de nye, er at pr MHz lagger de solid bak både duron og celeron, spesielt i 3d/sse oppgaver. Dette er og grunnen til at de selger lite til annet en billige skrivemaskier i Asia. Var ikke ment for å slenge med leppa men det er en grunn til at Voodoo2 og bedre kort ikke testes på Cyrix/VIA men på Athlon/P4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå