Gå til innhold

DirectX 10 og Vista

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger å kjøpe nytt skjermkort snart, men jeg har hørt at det ikke er så smart p.g.a DirectX 10 som skal komme sammen med Windows Vista. Det jeg har hørt er at Kortene må være lagt opp for DR 10, ellers vil det miste mye grafikkytelse i forhold til hva det kunne ha hatt ellers. Er dette sant, eller er det bare tomme rykter?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med det egentlig? For det første kommer ikke Vista ut før slutten/begynnelsen av neste år, så det blir hvertfal 4-5mnd til med venting. Ser ikke særlig vitsen med det. Dessuten kommer nok DX10 sakene kanskje ha litt "barnesykdommer" akkurat som alle andre nye ting som er på markedet. Tror ganske sikkert at det kommer bedre DX10 kort etterhvert, dessuten kommer nok prisene på dem til å være skyhøye når det kommer.

Så gå heller for et billig og BRA DX9 kort nå, og oppgrader om 1-års tid da DX10 kort har kommet for fullt og fått utviklet seg litt :)

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Det er vel mer enn noen uker med venting. Dessuten så er ikke nyhetene så store at de er verdt å vente såpass lenge på. Skal du hele tiden vente på det neste så får du aldri kjøpt.

Kjøp et Radeon X1900GT eller XT i dag, og så bruker du det til spill går for tregt, så bytter du. ;)

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ja, du kan godt vente til de såkalte barnesykdommene blir redusert. Det kan, derimot, lønne seg å vente til senere i høst med å kjøpe grafikkort, til når Nvidia's G80 og ATi's R600 blir lansert. Da vil prisene på de nåværende kortene antakeligvis synke ytterligere.

Lenke til kommentar
Det er vel mer enn noen uker med venting. Dessuten så er ikke nyhetene så store at de er verdt å vente såpass lenge på. Skal du hele tiden vente på det neste så får du aldri kjøpt.

Kjøp et Radeon X1900GT eller XT i dag, og så bruker du det til spill går for tregt, så bytter du. ;)

Hilsen,

efikkan.

6743349[/snapback]

lanseres ikke kortene i de neste månedene nå da?

Lenke til kommentar
Jeg tror nok det er snakk om type oktober eller noe i den duren... Men ingen har jo bekreftet lanseringsdatoer, det er jo rykter (som pleier å stemme :) )

6745001[/snapback]

Nvidia kommer vel med sin i oktober eller senere, ATI kommer vel 1-3 måneder etter det etter det jeg har lest.
Lenke til kommentar

På lenge sikt vil du nok ha et DX10 kort ja, men et 7900GT eller 1900XT kort er begge gode alternativer å kjøpe i mellomtiden, slik at du har et godt (men rimelig) kort fram til vista er på plass med DX10. Da kan du ta stilling til å oppgradere, og selge det gamle. Disse to kortene er allerede så billige og god ytelse for pengene at jeg neppe tror de vil falle så mye i pris.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Husk også på at directx 9.0 L kommer til xp, den vil \kunne kjøre directx 10 spill :D

7203171[/snapback]

For n'te gang....NEI

DirectX 10 spill kommer ikke til å kunne kjøres i Windows XP

DX10 spill vil derimot sikkert ha muligheten til å kjøre på DirectX 9 (med redusert kvalitet/effekter), akkuratt som mange DirectX 9 spill idag også kan kjøre på DirectX 8 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...