L O G I M A N Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har en søster med Opel Astra 1.4L motor (94 modell). Den har gått noe over 100K. På denne ble det i gangsatt større reparasjner og service tidligere i sommer (juni). Da ble toppakning, registerreim, eksos og div styreledd bytta av meg. Bilen har gått bra etter det. På onsdag var det slutt. Da måtte de hentes hjem av naf. Det jeg ser nå, er at det nede på motorblokka, helt nederst over veivakselen har det blitt en hull med omfang på ca 10*5 cm inn mot torpedoveggen. Så det jeg lurer på, hva i heite kommer dette av? Kan ikke tenke meg at veivakselen har vrengt seg helt heller, og slått høl. Så er dette ene og alene rust? Jeg har aldri opplevd makan. Men opel og denne modellen er jeg skremt over kvaliteten på. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det må da nesten være at veiva har løsnet fra stempelet og slått ut veggen i blokka da? Dette skjer fra tid til annen på mange motorer, men helst når de begynner å bli litt gamle. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 du mener at stemplet har løsna fra veivakselen og så har veivakselen pressa stemplet ut mellom veggen i steden? Ja, det kab vel ikke være annet, for det ser ikke så rusten ut der heller. Men, nå går den som delebil. Hva er et fornuftig prisoverslag for den som hel delebil? meste av karroseri er helt og pent. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Ikke forvent noe mer enn maks 10 lapper, disse bilene står ikke så høyt i pris lenger dessverre Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 det var mer enn jeg trodde Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det er mulig du har fått veivhuseksplosjon. Det skjer når motoren begynner å bli slitt og stempelringene ikke tetter godt nok lengre. Det som skjer er at bensin plir presset ned ved siden av stempelet under kompresjonen og havner i oljen. Når det blir nok bensin og høy nok temperatur tar bensindampen fyr og eksploderer, noe som godt kan lage et brukbart hull, eller i ekstreme tilfeller faktisk sprenge hele motoren. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det er mulig du har fått veivhuseksplosjon. Det skjer når motoren begynner å bli slitt og stempelringene ikke tetter godt nok lengre. Det som skjer er at bensin plir presset ned ved siden av stempelet under kompresjonen og havner i oljen. Når det blir nok bensin og høy nok temperatur tar bensindampen fyr og eksploderer, noe som godt kan lage et brukbart hull, eller i ekstreme tilfeller faktisk sprenge hele motoren. 6753235[/snapback] Nå må du ikke skremme alle med gamle biler.HE,he. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå