kirssa.. Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Noen som vet om noen program eller lignende som øker hertzen på skjemen? Prøvde å stille den opp,men ble helt forferdelig skjermbilde. Hvis noen har noen tips så plz si ifra :smile: Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Du får ikke noe program som lar deg kjøre høyere refresh enn skjermen er bygd for, hvis det er det du mener. Hvis du poster info om skjermen og skjermkortet, så kanskje noen kan hjelpe deg å finne ut hva du kan kjøre av oppløsninger/refresh. Lenke til kommentar
kirssa.. Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Greier å stille opp til 100Hz på egenskaper,men kan skjermen min eller skjermkortet ta kvelden på grunn av dette? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Skjermen kan ta kvelden hvis den ikke takler den høye refreshen. Hvis skjermbildet blir "rart", tar den nok skade - ihvertfall over tid. På moderne skjermer blir gjerne skjermen svart, og det dukker opp en "frequency out of range"-melding (eller noe lignende). Skjermen er da smart nok til ikke å bli ødelagt. :smile: Men kan du ikke fortelle oss merke og modell på skjermen, så kanskje det er mulig å finne ut hva den takler/ikke takler. Lenke til kommentar
kirssa.. Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Det står Proview på den og det er en 17 tommer og kostet 2700,mer enn det vet jeg ikke. Skal kun bruke 100Hz når jeg spiller. Når jeg stillte inn på 75hz ble skjermbildet veldig rart,men når jeg stillte inn på 100 var skjermbildet helt normalt.Merkelig :smile: Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har tatt en titt på Proviews hjemmesider. Jeg tipper at du har en av modellene PS709 / PS709s / PS707A / PS707M (se om det står noe bak på skjermen). Hvis det er riktig, takler ikke skjermen din stort mer enn 85 Hz i 1024*768. Men i 800*600 kan du kjøre opptil 110 Hz. At bildet blir dårlig med 75 Hz, virker merkelig. Hva er det egentlig som er galt med bildet når det ser rart ut? Flimrer det, er det forvrengt? Lenke til kommentar
kirssa.. Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Hei igjen.må bare takke deg Alexk for at du svarer,joda bildet litt forvrengt,som en sylinder i kantene, hvor jeg da ikke ser så mye,men kan det skje noe med skjermen min? Satte Hz´en til 200 og det funket selv da,må jo være noe galt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå