Gå til innhold

Nytt kabinett til rundt 600-1000 kr. Tips?

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter her å irriterer meg over kabinettet mitt. Kjøpte kabinettet samtidig som jeg kjøpte resten av maskina for ca. 5 månder siden, men det er endel ting med kabinettet som jeg irriterer meg over. F. eks vifte plasseringene og hvordan viftene skal festes og sånn. Nå har jeg 2 vifter i maskina, og den ene er festa med teip, er ikke noe særlig smart løsning.

Så jeg driver å leter etter et nytt kabinett nå da. Har sett litt på To kabinett her.

det ene er et Chiftec kabinett Maxitower, Det andre er et Chiftec Midi Tower, og det tredje er et NoisControl Midi kabinett med Støymatter.

Er litt usikker på om jeg skal velge et kabinett der jeg kan ha 5 kabinett vifter eller et kabinett der jeg kan velge å ha 3 kabinett vifter. Hvis jeg velger det med 3, har jeg støymatter i kabinettet også. Dette er veldig lurt etter min mening. Har hatt det før, men det jeg hadde før var litt for lite. Nå har jeg 7 Disker i maskina, og da må jeg ha et kabinett med litt størrelse på.

Og som ikke er så alt for dyrt da.

Rundt 600-1000 kr.

Noen som har noe forslag?

Jeg trenger svar litt fort, for jeg har tenkt til å bestille nå snart.

PS: Vekta har ingenting å si. Tungt vil kabinettet bli uannsett med all hardwaren jeg har i maskina mi nå.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Igjen takk for svar. En ting jeg bare lurer på. Hvor mange vifter trenger jeg inni kabinettet der? Maxitower Dragon altså.

Hvis du ser igjennom Profilen min, så ser du at jeg har endel disker i maskina mi.

Vil ha kjøling på alle 7 diskene mine jeg.

Trenger jeg virkelig å sette inn 8 Vifter i kabinettet?

Blir litt dyrt om jeg må gjøre det.

Siden at jeg skal bestille litt mer samtidig.

At kabinettet er litt tungt ser jeg ikke på som noe problem. Drar ikke på lan med maskina mi allikevel, jeg. Driver heller ikke å flytter maskina noe særlig. Jo, jeg skal flytte på den når jeg får kabinettet da. Da blir den stående litt mindre synlig, og ikke så mye i veien når jeg går.

Holder det f. eks at jeg setter 2x80mm vifter forran, som kjøler diskene, og 2x80mm baki kabinettet?

Endret av wil
Lenke til kommentar

Ok. For sikkerhetsskyld tenker jeg at jeg tar å setter en 92mm vifte i sidedøra også, for å være sikker, så jeg tror jeg skal gå for det, men er litt i tvil.

Har litt lyst på et Tsunami kabinett også, men der er det færre vifter da. Bare 2 der, også blir det 5 i Chiftecen, jaja tror det blir Chiftecen allikevel, nå.

Takk for svarene.

Et siste spørsmål bare. Tror du jeg trenger vifteskruer når jeg skal sette i viftene på Chiftec kabinettet?

Endret av wil
Lenke til kommentar

Er ikke sikker serru. Har aldri hatt Chiftec selv. Jaja, kjøper et par pakker skruer allikevel jeg, sånn at jeg er sikker.

Vi får bare se. Ordner sikkert noe. Det blir uannsett så jeg kjøper Chiftec BigTower så fort som mulig. Mulig det blir bestilt i morra eller noe.

Takk for hjælpa.

Har du Chiftec selv forresten, og om du vet om det vibrerer eller ikke?

Lenke til kommentar

Ok, men jeg lurte mest på om det var isolerende eller om det vibrerer som fy når maskina står på. Er litt viktig for meg at det er litt isolerende pga at jeg har et kabinett nå, som vibrer du verdens mye. Planlegger å kjøpe Støydempende matter senere da men.

Lenke til kommentar

Ok. Den er grei. Blir sikkert så jeg bestiller deler i morra håper jeg, så får vi se. Blir gal av det kabinettet jeg har nå. Vibrerer, og gennerelt et drit kabinett. ENESTE litt smarte løsninga de hadde med det kabinettet jeg har nå, er hvordan man kunne feste bakvifta på kabinettet. Var bare å klikke den på plass, men å få på dørene igjen var noe man får mareritt av. Så når jeg får Chiftecen blir det gamle kasta.

Unner faktisk ingen å ha det kabinettet. Unner ingen gå igjennom det samme marerittet som jeg har/hatt.

Lenke til kommentar

Dørene på et chieftech dragon bør isoleres med dempematter, de står for den meste av lyden etter det jeg husker. Resten av kabinettet er robust og meget stillestående.. :) (ja, stående.......)

Toppen kan også vibrere en del, men liker du å ha en spindel med cd/dvd stående på kabinettet, så skal ikke dette være noe problem. :)

Støydempende? ikke veldig. Kan sikkert være bedre med matter. (vet ikke, aldri testa)

Nå har jeg CM stacker, og det var stor forskjell i lyden på disse 2 kabinettene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...