Dragon Hunter Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene. Hva? Dette er vel et av de teiteste utsagnene som jeg har lest på... eh, iallefall i dag. Jeg tror neppe Nintendo hadde lent seg tilbake og sett PCer booste avsted, men de sto parkert i 16-bit eraen. Det blir jo som å si "Dersom det ikke var for 3dfx, hadde ingen PCer i dag hatt 3D-kort". 6743188[/snapback] Både NES, og SNES lå langt bak datidens PC-er. Den første konsollen som kunne ta opp kampen mot en PC, var CD-ROM-utgaven av Sega Genesis, denne var ikke billig, og spillutvalget var tynt sammenlignet med andre konsoller. Det var 3D-akselleratorer lenge før 3Dfx. Så vidt jeg vet eksisterte det 3D-akselleratorer som kunne utføre billinar- og trillinar filtering, i tillegg til mip-mapping, og anti-aliasing før 3Dfx. Endret 25. august 2006 av superseven Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Sony kommer vel til å overskygge alt på Tokyo Game Show neste mnd, Liepzig var vel ingen stor battleground uansett? 6742981[/snapback] Nei, den aller største messa i Europa, et market som er nest størst i verden (40.78m PS2 solgt i USA, 40.12m i Europa, 21.59m i japan), og Sony synes ikke det er viktig. Kun 20% av Sonys PS2 salg er til Japan, burde de ikke prøve å friste resten av 80%ene mer? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene. Hva? Dette er vel et av de teiteste utsagnene som jeg har lest på... eh, iallefall i dag. Jeg tror neppe Nintendo hadde lent seg tilbake og sett PCer booste avsted, men de sto parkert i 16-bit eraen. Det blir jo som å si "Dersom det ikke var for 3dfx, hadde ingen PCer i dag hatt 3D-kort". 6743188[/snapback] Både NES, og SNES lå langt bak datidens PC-er. Den første konsollen som kunne ta opp kampen mot en PC, var CD-ROM-utgaven av Sega Genesis, denne var ikke billig, og spillutvalget var tynt sammenlignet med andre konsoller. Det var 3D-akselleratorer lenge før 3Dfx. Så vidt jeg vet eksisterte det 3D-akselleratorer som kunne utføre billinar- og trillinar filtering, i tillegg til mip-mapping, og anti-aliasing før 3Dfx. 6743273[/snapback] Hvilke PC-spill var overlegne spill som Super mario bros 1,2,3, The Legend of Zelda etc. i 1986? Lenke til kommentar
Staal Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene. Hva? Dette er vel et av de teiteste utsagnene som jeg har lest på... eh, iallefall i dag. Jeg tror neppe Nintendo hadde lent seg tilbake og sett PCer booste avsted, men de sto parkert i 16-bit eraen. Det blir jo som å si "Dersom det ikke var for 3dfx, hadde ingen PCer i dag hatt 3D-kort". 6743188[/snapback] Både NES, og SNES lå langt bak datidens PC-er. Den første konsollen som kunne ta opp kampen mot en PC, var CD-ROM-utgaven av Sega Genesis, denne var ikke billig, og spillutvalget var tynt sammenlignet med andre konsoller. Det var 3D-akselleratorer lenge før 3Dfx. Så vidt jeg vet eksisterte det 3D-akselleratorer som kunne utføre billinar- og trillinar filtering, i tillegg til mip-mapping, og anti-aliasing før 3Dfx. 6743273[/snapback] Hvilke PC-spill var overlegne spill som Super mario bros 1,2,3, The Legend of Zelda etc. i 1986? 6743470[/snapback] Sikkert ikke så mange PC, men sikkert flust av Commodore 64/Amiga spill. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Hvis det ikke var for Sony, hadde konsollene fremdeles vært 16 bit, og de hadde ligget langt bak PC-ene. Hva? Dette er vel et av de teiteste utsagnene som jeg har lest på... eh, iallefall i dag. Jeg tror neppe Nintendo hadde lent seg tilbake og sett PCer booste avsted, men de sto parkert i 16-bit eraen. Det blir jo som å si "Dersom det ikke var for 3dfx, hadde ingen PCer i dag hatt 3D-kort". 6743188[/snapback] Både NES, og SNES lå langt bak datidens PC-er. Den første konsollen som kunne ta opp kampen mot en PC, var CD-ROM-utgaven av Sega Genesis, denne var ikke billig, og spillutvalget var tynt sammenlignet med andre konsoller. Det var 3D-akselleratorer lenge før 3Dfx. Så vidt jeg vet eksisterte det 3D-akselleratorer som kunne utføre billinar- og trillinar filtering, i tillegg til mip-mapping, og anti-aliasing før 3Dfx. 6743273[/snapback] Hvilke PC-spill var overlegne spill som Super mario bros 1,2,3, The Legend of Zelda etc. i 1986? 6743470[/snapback] Så vidt jeg vet kunne Sierra tilby realtime 3D allerede i 1984. Dessuten var de første King's Quest-spillene langt flottere enn de første Super Mario-spillene. Sierra var også de første som tok i bruk lydkort, i King's Quest 4, allerede i 1988. Endret 25. august 2006 av superseven Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Både Sony og Nintendo kommer til å ha bra presse-konferanser i Tokyo tror jeg, tror også Nintendo kommer med ett stort antall titler. Litt misvisende åpningsinlegg, begge de to nevnte 'eksklusive' spillene er ikke eksklusive. FIFA 07 kommer til: Game Boy Advance™ - 28.09.2006 GameCube™ - 28.09.2006 Mobile, Nintendo DS - 28.09.2006 PC DVD - 28.09.2006 PlayStation®2 - 28.09.2006 PSP - 28.09.2006 Xbox 360™, Xbox® - 28.09.2006 (Med andre ord alle de konsollene som er i butikken). Hugues Ricour (Fifa 07 utvikler, xbox-versjon) sa det også kommer PS3-versjon, i forgårs (23 aug), men den kommer ikke iløpet av året. PES 6 kommer også til PlayStation 2, PC-DVD and PSP™, Nintendo DS, og 360 (ikke vanlig xbox). Så dersom Microsoft virkelig MS sa at det var 'the only option in 12 months', som det stod på euro-gamer, så har de glemt alle konkurentene sine konsoller. Fullstendig klar over at X-boysene her mener det er flisespikkeri, og de gamle konsollene og PC ikke teller. Men jeg synes det blir feil og kalle 360 the home of soccer, når sansynligvis PS2-versjonen vil selge mest, og PC-versjonen er sannsynligvis best. :-/ Men-men, ingen tvil at MS er next-gen konsoll-kongen så lenge de er alene på markedet. Egentlig burde vell egentlig Nintendo bli 'taperen', de annonserte bare at de også skulle lage rosa DS, etter Sony annonserte rosa PS2 og PSP, mens Sony også annonserte priskutt på PS2 (99$). Sega viste Virtua Tennis PS3 på siden av Virtua Tennix 360, og PS3 versjonen hadde merkbart bedre texturer og grafikk. I tillegg så avkreftet utviklingsdirektør i Ubisoft Romania MS sin FUD, om at det er vanskelig å programere på PS3 i forhold til 360, på IGN i forbindelse med Blazing Angels (http://ps3.ign.com/articles/726/726747p2.html). Så selv om ikke Sony viste noe særlig PS3-aktuellt på Leipzig så var jo ikke uken som gikk så aller verst. :-) Lenke til kommentar
kilik Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Egentlig burde vell egentlig Nintendo bli 'taperen', de annonserte bare at de også skulle lage rosa DS, etter Sony annonserte rosa PS2 og PSP, mens Sony også annonserte priskutt på PS2 (99$). To onlinespill til Wii fra Nintendo, Battalion Wars 2 og Mario Strikers Charged, ble annonsert for første gang. FIFA/PES-nyheten var vel det største på messa, men som du sier egentlig ikke så stort i praksis. De som vil spille FIFA på PS3 til jul kan jo bare spille PS2-versjonen... Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 PES 6 kommer også til PlayStation 2, PC-DVD and PSP™, Nintendo DS, og 360 (ikke vanlig xbox). Så dersom Microsoft virkelig MS sa at det var 'the only option in 12 months', som det stod på euro-gamer, så har de glemt alle konkurentene sine konsoller. Det Microsoft sa var: PES6 and FIFA 360 will be next-gen exclusives for 12 months. Dvs at det ifølge Microsoft ikke kommer en PS3 (teller Microsoft Wii som next-gen mon tro?) versjon før et år etter Xbox 360-versjonen. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) De sa også "Microsoft owns football"... Update: Morsom nyhet her, ser ut til at Microsoft har dradd en aldri så liten løgn som spillutviklerne ikke likte . Fy fy Microsoft! Gode nyheter iallefall! Endret 25. august 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 FIFA/PES-nyheten var vel det største på messa, men som du sier egentlig ikke så stort i praksis. De som vil spille FIFA på PS3 til jul kan jo bare spille PS2-versjonen... 6743968[/snapback] Er nok en big deal for en god del. Jeg vet at hvis det var omvendt, og sony hadde ekslusive (nextgen) rettigheter til siste pro evo og fifa, så hadde jeg uten tvil kjøpt en ps3. Ikke undervurder de fotballgale Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 PES til Ps3 kan komme så tidlig som i januar, sjekk linken ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Sony kommer vel til å overskygge alt på Tokyo Game Show neste mnd, Liepzig var vel ingen stor battleground uansett? 6742981[/snapback] Nei, den aller største messa i Europa, et market som er nest størst i verden (40.78m PS2 solgt i USA, 40.12m i Europa, 21.59m i japan), og Sony synes ikke det er viktig. Kun 20% av Sonys PS2 salg er til Japan, burde de ikke prøve å friste resten av 80%ene mer? 6743382[/snapback] Hvor en messe blir arrangert er nå ganske likegyldig, eneste er at firmaene til tider retter seg inn mot publikum i vertsregionen (som Microsoft gjorde med å gjøre FIFA 07 og PES6 360-eksklusive), men nyhetene havner jo på nett straks uansett, og det er vel ingen spill eller hardware som blir lansert på slike messer som ikke vil bli lansert verden over. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 I tillegg så avkreftet utviklingsdirektør i Ubisoft Romania MS sin FUD, om at det er vanskelig å programere på PS3 i forhold til 360, på IGN i forbindelse med Blazing Angels (http://ps3.ign.com/articles/726/726747p2.html). Dette er Ubisoft sin erfaring og legg merke til at han sier "so far". Dette underbygger ikke nødvendigvis utalelsene til bl.a John Carmack. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 I tillegg så avkreftet utviklingsdirektør i Ubisoft Romania MS sin FUD, om at det er vanskelig å programere på PS3 i forhold til 360, på IGN i forbindelse med Blazing Angels (http://ps3.ign.com/articles/726/726747p2.html). Dette er Ubisoft sin erfaring og legg merke til at han sier "so far". Dette underbygger ikke nødvendigvis utalelsene til bl.a John Carmack. 6744306[/snapback] Nei, kanskje ikke, men det er jo uansett ett positivt at andre folk i tilsvarende stilling som Carmack innehar, ikke oppfatter dette som ett like stort problem som Carmack. Blazing Angels er jo ett launch-spill, så regner med at han skulle ha minst like gode forutsetninger for å bedømme det som Carmack hadde i det første intervjuet. Uansett så blir det spennende å se hvordan Eurogamer vinkler artikkelen sin nå som det viser seg å ikke stemme. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Så vidt jeg vet kunne Sierra tilby realtime 3D allerede i 1984. Dessuten var de første King's Quest-spillene langt flottere enn de første Super Mario-spillene. Sierra var også de første som tok i bruk lydkort, i King's Quest 4, allerede i 1988. 6743491[/snapback] I en tråd som skal handle om Sonys (manglende) fremmøte i Leipzig har superseven allerede begynt å snakke om Kings Quest og Nintendo og 80-tallet. Vær så snill og ignorer trollet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Sony kommer vel til å overskygge alt på Tokyo Game Show neste mnd 6742981[/snapback] Vi får se. Det er vel på TGS at Nintendo skal komme med pris og dato for Wii? Dessuten er det snakk om at det er flere hemmeligheter ved konsollen som ikke er avslørt enda. Jeg er spent på hva Nintendo finner på til TGS. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Så vidt jeg vet kunne Sierra tilby realtime 3D allerede i 1984. Dessuten var de første King's Quest-spillene langt flottere enn de første Super Mario-spillene. Sierra var også de første som tok i bruk lydkort, i King's Quest 4, allerede i 1988. 6743491[/snapback] I en tråd som skal handle om Sonys (manglende) fremmøte i Leipzig har superseven allerede begynt å snakke om Kings Quest og Nintendo og 80-tallet. Vær så snill og ignorer trollet. 6744586[/snapback] Jeg svarte på et spørsmål. Hvis du ikke klarer å lese det, bør du gå til opptikkeren. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kjipt at det ikke kom noen store nyheter fra Sony, når er det neste spillmesse er? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 LarZen: Neste er vel Tokyo Game Show 22. Sept, også har jo Microsoft sin X06 litt etter det. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis dere bare skal snakke om skrivefeil, så foreslår jeg at tråden blir stengt, vi har faktisk egne tråder for akkurat det emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå