shadowano Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Hei Har en samsung dvd-rw, installert samsung sin egen firmware og bruker Nero 6.6 til å brenne med. Det er denne brenneren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323876 Jeg brenner med Verbatim Advanced AZO DVD-R 16x Certified. I Nero brenner jeg med quick burn, slik at den ikke mellomlagrer på pc'en først. Jeg brente første gang på 18x da jeg glemte å sette ned hastigheten. DVD'en ble da ikke avspillbar, kunne se på platen at det var sirkelmønster (ser ut som brenneren hadde brent et stykke, tatt en pause mens brennehodet fortsatte utover for så å brenne videre. Tydelige ringer. Andre gangen brente jeg på 16x, da fikk jeg en liten ring hele inne på platen, nå fikk jeg iallefall startet DVD'en på en dvdspiller, men hang seg etter 5 min, fortsatte ikke. Tredje gang brente jeg på 12x, her ble det også ringer, noe alle som på 18x, ville ikke starte i dvd-spiller. Noen som har opplevd problemer med samsung brenneren som jeg har, evt noe jeg kan teste? Nye drivere eller noe? Håper på noen gode forslag jeg kan teste ut. På forhånd takk Endret 25. august 2006 av martin82 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Jeg prøve nå å brenne med 8x og IKKE quick burn, slik at den lager først et image. Da ser det ut som den klarte det helt fint. Ingen ringer på cd'en og har browset fort igjennom alle kapitlene på ene filmen, og alt ser bra ut. Men utrolig drit at ikke alt skal fungere skikkelig da. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Jeg prøvde igjen med 16x UTEN "quick save" som det heter. Det ser ut som det fungerte fint å brenne da. Må være noe kødd med quick saven som gjør at brenneren ikke klarer å skrive alt til platen. Får høre med komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå