Gå til innhold

Hvordan endre rekkefølgen til atributter?

Anbefalte innlegg

Dersom man har en tabell Film med atributtene (tittel, id, prod) og jeg ønsker å endre til (id, tittel, prod) hvordan gjøres dette på enkleste måte? Vet at jeg kan kopiere over til en annen tabell, for så å slette originalen og gi den midlertidige tabellen navnet til orig. men dette virker noe tungvindt og unødvendig. Finnes det ikke en alter funksjon hvor jeg definerer rekkefølgen? Bruker MYSQL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom man har en tabell Film med atributtene (tittel, id, prod) og jeg ønsker å endre til (id, tittel, prod) hvordan gjøres dette på enkleste måte? Vet at jeg kan kopiere over til en annen tabell, for så å slette originalen og gi den midlertidige tabellen navnet til orig. men dette virker noe tungvindt og unødvendig. Finnes det ikke en alter funksjon hvor jeg definerer rekkefølgen? Bruker MYSQL.

6742159[/snapback]

Med fornuftig progammering mot databasen har rekkefølgen overhodet ingen ting å si:

SELECT tittel, id, prod FROM tabell

fungerer like godt som f eks

SELECT prod, tittel, id FROM tabell

uansett hvilken rekkefølge de forskjellige kolonnene har.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i, problemet er at jeg bruker mysql control center for å legge data rett inn i tabellen og da ønsker jeg en annen rekkefølge da jeg nå registrerer oftere data i en kolonne som ligger alt for langt til høyre. Blir lang vei å klikke meg bort ditt for å si det slik, når det er noe av det første jeg skal legge inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...