Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen finner ikke trådløstkort!?

Anbefalte innlegg

Har satt inn et Jensen trådløskort i en eldre pc, tror den er fra 2000 med 500mhz prosessor. PCen kjører winxp pro sp2.

Problemet er bare at maskinen ikke finner kortet (kortet fungerer har testet det på en annen PC). Går jeg i device manager så kommer ikke "nettverkskort" opp i menyen i heletatt. Finner heller ikke "nettverkskort" i device manager etter at jeg har installert driverne og restartet.

Går jeg imidlertid inn i "legg til ny maskinvare" og "legg til ny maskinvare manuelt" (finner ingenting hvis jeg søker automatisk), så finner jeg jensen air link.

Problemet er bare at det står et utroppstegn i device manager framfor kortet hvor det står "denne enheten kan ikke starte (kode 10).

Noen som vet hva som skjer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sett på driverene til jensen? Der ligger nok garrantert drivere til NIC du har koblet i pc'en din. Ikke alt ligger med windows sine driver-database desverre og ikke alt finner windows heller.

6742178[/snapback]

har installert de nyeste driverne til kortet men ingenting nytt, maskinen finner fortsatt ikke kortet :S

Lenke til kommentar
Du kan ikke han nytte av å oppdater hovedkortdrivere? At PCI-portene trenger en liten update perhaps?

Har du navnet på NIC du prøver å koble til?

6742330[/snapback]

tenkte akkurat på det samme, hovedkortet heter "AOpen AX6B".

Driver å leter etter drivere på nett nå, men gjør ingenting om å få litt hjelp :)

Lenke til kommentar
tenkte akkurat på det samme, hovedkortet heter "AOpen AX6B".

Driver å leter etter drivere på nett nå, men gjør ingenting om å få litt hjelp :)

6742342[/snapback]

Urk...hovedkortet er skitgammelt jo...er vanskelig å finne drivere til noe slikt :hrm:

6742432[/snapback]

nei her var det ikke mye hjelp å få nei :(

Lenke til kommentar

*** oppdatering ***

------------------------------------------------------------------------------------

Har satt inn et Jensen trådløskort (Jensen Air:Link 7354 LongRange) i en eldre pc. Hovedkortet er av typen AOpen (AX6B), og er i fra 1998. Kortet er flashet med siste biosversjon (fra 2000!). PCen kjører winxp pro sp2.

Problemet er bare at maskinen ikke finner kortet (kortet fungerer har testet det på en annen PC). Går jeg i device manager så kommer ikke "nettverkskort" opp i menyen i heletatt. Finner heller ikke "nettverkskort" i device manager etter at jeg har installert driverne og restartet.

Går jeg imidlertid inn i "legg til ny maskinvare" og "legg til ny maskinvare manuelt" (finner ingenting hvis jeg søker automatisk), så finner jeg jensen air link.

Problemet er bare at det står et utroppstegn i device manager framfor kortet hvor det står "denne enheten kan ikke starte (kode 10).

------------------------------------------------------------------------------------

Tiltak jeg har gjort:

- testet kortet i alle PCI slottene. Slottene fungerer fint på andre typer kort. Winxp finner ikke trådløskortet uansett hvilken slot jeg bruker.

- oppdatert bioesen til siste versjon.

- lagt inn trådløskortets drivere som fulgte med, har også forsøkt med siste versjon av disse driverne, men heller ikke positivt resultat her.

Så noen som vet hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...