Torjus Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Nå sitter jeg skikkelig i det her... Hovedkortet jeg har (ABit KV8-MAX3) krever at jeg må installere S-ATA driveren som er på en diskett hver gang jeg formaterer. Men nå så virker ikke floppyporten lengre, så jeg får jo ikke installert driveren fra disketten. Når jeg starter windows installeringen (helt i begynnelsen) så pleide jeg å trykke F6 og så velge driverene til SATA disken, men nå så kan jeg jo ikke det lengre, og når får jeg ikke installert harddisken. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Kjøper ny floppy stasjon? Er den ødelagt/har den virket før? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Du får ikke lagt driverne på en cd da? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Det er ikke floppyen som ikke virker, men selve porten! Tror at hovedkortet har blitt bøyd ned på metallplaten slik at porten har blitt kortsluttet e.l Har prøvd 3 floppy'er så det er porten.... Jeg kunne jo brukt en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114887 Men... liksom, det tar en uke før jeg får den + vil ikke bruke penger på det nå. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Du får ikke lagt driverne på en cd da? 6742031[/snapback] Jo, men når jeg trykker F6 under windows install så kommer det bare "Sett inn diskett A:". Får ikke noe valg om jeg vil bruke CD e.l Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Prøv å reset biosen. Jeg hadde å samme problem, det som problemet var, var at jeg hadde skrudd av FDD i biosen. Sjekk igjennom biosen og se om du har deaktivert den porten. Eller da en reset av den Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Prøv å reset biosen. Jeg hadde å samme problem, det som problemet var, var at jeg hadde skrudd av FDD i biosen. Sjekk igjennom biosen og se om du har deaktivert den porten. Eller da en reset av den 6742092[/snapback] Det du sier er at det er mulig å bruke CD istedet? FDD var på. Endret 25. august 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Noen som har noen idér? Haster Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Prøvde du å resette biosen? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Prøvde du å resette biosen? 6742325[/snapback] Ja. Men hva har det med dette å gjøre? Jeg kan jo allikevel ikke bruke CD istedetfor floppy? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Prøvde du å resette biosen? 6742325[/snapback] Ja. Men hva har det med dette å gjøre? Jeg kan jo allikevel ikke bruke CD istedetfor floppy? 6742343[/snapback] Da vil kanskje floppy virke Lenke til kommentar
texaco Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 sjekk om bios støtter emulering av usb slik at det ser ut som diskettstasjon Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har prøvd 3 floppy'er så det er porten.... 6742039[/snapback] Tre floppyer, dvs diskekter ... Eller mener du diskettstasjoner? Hvis det er snakk om diskettstasjoner bør du sjekke at signalkabelen er koblet riktig til (ytterste kontaktpunkt på kabelen) og at den ikke er skadet. Påse også at den er riktig montert i begge ender. Se etter at ingen pinner er bøyd. Fedil montert signalkabel kan skade den floppyen du benytter (disketten) ! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Alt er koblet riktig. Jeg har prøvd samme kabelen og samme diskettstasjonene på en annen maskin og der finner pcn driverene, men på min så finner den ikke driverene. Kan det forsatt være signalkabelen? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Har et annet hovedkort, men jeg slipper å bruke floppy med driver etter at jeg lagde en plate med SP2 inkludert. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Nå prøvde jeg ny signalkabel, og det virket ikke, men så prøvde jeg med en fjerde diskettstasjon og da virket det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå