DemoNsouL Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei. Bare sånn for å gjøre det helt klart. Det er ikke 'System Idle Process' jeg snakker om, men 'System' startet av 'SYSTEM'. Den bruker 100% av CPU tiden når jeg har enkelte spill og programmer kjørende. Dette er grusomt irriterende. Noen eksempler er BitTorrent programmer (prøvd alt som er) og Steam. Jeg har googla dette og finner ingen løsning noe sted. Jeg har ikke installert noen ny driver eller noe lignende som kan ha forårsaket dette, det kom bare helt plutselig. Jeg har kjørt AD-Aware og Anti-Virus Scan, ingenting blir funnet. Noen som har noen tips? Takk! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Du kan jo bruke Google Her er det mange som har samme problem som deg og like mange forslag til løsning. Kanskje du finner løsningen her. http://forums.devshed.com/antivirus-protec...-cpu-92223.html Her nevnes bl.a antivirus, zone alarm, drivere osv.. Lenke til kommentar
DemoNsouL Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) --FIXED-- <!-- Problem --> Problemet mitt var at hvis jeg hadde f.eks. Steam oppe, og Steam lastet ned oppdateringer, så brukte System prosessen 90-100% av CPU. Samme med BitTorrent programmer. Hvis de lastet ned eller opp, ville System bruke 90-100% av CPU. MSN, Firefox etc. var det ingen problemer med hvis jeg lastet ned med de. <-- Problem --!> <!-- Løsning --> Jeg fant ingen nyere drivere til nettverkskortet enn de jeg hadde, som var released november 2005. Men jeg installerte de igjen uansett, altså over de gamle. Dette løste problemet, så driverne var sikkert blitt skadet på en eller annen måte. Du veit sikkert at du kan skru på en funksjon i Windows som gjør at du hvis du er borte fra PCen din en viss tidsperiode, vil PCen midlertidig "logge ut" brukeren din, sånn at du må logge inn igjen når du kommer tilbake. (Programmene dine kjører fortsatt, så brukeren er vel egentlig ikke logget ut.) Jeg leste i en post, en annen plass på nettet, at problemet ikke oppsto før PCen din "logget ut" brukeren, så jeg har også skrudd av denne funksjonen, i og med at jeg ikke har noen bruk for den uansett. Om dette stemmer veit jeg ikke, har ikke tenkt til å teste. <-- Løsning --!> Tråden kan sikkert lukkes. Endret 27. august 2006 av DemoNsouL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå