the_fire Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Likte begge listene. Utover 100-greatest-guitarsolo-listen synes jeg det begynner å bli litt slitsomt dog. Men jeg har ikke vokst opp med den typen musikk (med unntak ja!). Hvor er denne listen fra forresten? VH1? Endret 1. september 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hvordan er det mulig å kalle Jimmy Page for en dårlig gitarist pga. måten han spiller litt slurvete og daffet på, det er jo nesten essensen av rock og gir zeppelin låtene en utrolig god karrakter. Jeg ser ikke noe i musikk som er laget som autister spiller, bare i en hundredels hastighet. Utrolig godt laget med akk så kjedelig når vi vanlig dødelige spiller det, ja jeg liker musikken. Jeg klarer ikke å høre lenge på artister som f.eks Mads Eriksen, fordi det er så utrolig perfekt og det ser ut som om han kjeder livet av seg når han spiller, du hører det faktisk i spillingen. Edit: Det ble litt dårlig formulert dette her, men poenget mitt er at en solo kan være mer enn bare teknikken. Endret 1. september 2006 av Daehli Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 100 beste gitarsoloer, uten Judas Priest? De gutta har komponert soloer i 30 år, som de den dag dag spiller likt på konsert som på plate, og er det eneste bandet jeg har sett hvor hele publikum synger med på soloene gjennom nesten hele konserten. Men de har tydeligvis ikke kompenert en eneste god nok en.... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Synes det er flott at November Rain scorer så høyt på listene her. Soloene i sangen er helt ville, helt perfekte soloer. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Synes ikke selve soloen i STairway to Heaven er så fantastisk jeg.. Sweet Child of Mine of Mine på 37ende plass? Mange som var foran den på lista som ikke er like bra.. Menmen, smaken er som baken. Lenke til kommentar
Koellefantomet Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Umm, synd at 90% var utdatert og oppbrukt.. Hvor ble det av "Bite it you scum - GG Allin"??! Tidenes gitarsolo på den sangen, det kan jeg banne på! Redigert størrelse av tekst* - Omferladels Endret 8. september 2006 av Koellefantomet Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Synes ikke selve soloen i STairway to Heaven er så fantastisk jeg.. 6787639[/snapback] Neivel, da bør du kanskje definere hva en god solo er? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Lag en forumpoll da vel! Nominer de 50 beste og 20 går til avstemming her i musikkforumet. Mvh Meg Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Lag en forumpoll da vel! Nominer de 50 beste og 20 går til avstemming her i musikkforumet. Mvh Meg 6829037[/snapback] God idé. Skal vi ta nomineringen/avstemningen i denne tråden? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Lag en forumpoll da vel! Nominer de 50 beste og 20 går til avstemming her i musikkforumet. Mvh Meg 6829037[/snapback] God idé. Skal vi ta nomineringen/avstemningen i denne tråden? 6829746[/snapback] Ta en ny tråd kun med nominering og uten småprat Her kan dere diskutere videre. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Ta en ny tråd kun med nominering og uten småprat Her kan dere diskutere videre. 6829758[/snapback] Da er den tråden opprettet: link. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Synes ikke selve soloen i STairway to Heaven er så fantastisk jeg.. 6787639[/snapback] Neivel, da bør du kanskje definere hva en god solo er? 6829006[/snapback] Jeg synes at soloen i Stairway to Heaven er bare masse saker satt sammen, som ikke nødvendigvis passer.. Om du ikke liker at jeg sier det, so be it.. Synes forresten at alt unntatt soloen i Stairway to Heaven er perfekt... Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 30. Surfing With the Alien – Joe Satriani Simply the best. Satriani er sinnsyk på gitar Lenke til kommentar
CSM Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hva med Statovarius med Black Diamond? Det er da en ganske fet gitarsolo. Og November Rain seff Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Neil Young var dårlig representert. 6743337[/snapback] I grunn, men Cortez the Killer i mine ører hans beste låt og jeg er glad den er med. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Synes ikke selve soloen i STairway to Heaven er så fantastisk jeg.. Sweet Child of Mine of Mine på 37ende plass? Mange som var foran den på lista som ikke er like bra.. Menmen, smaken er som baken. 6787639[/snapback] Helt enig, ble skuffa dag jeg ikke så Sweet Child`O mine på topp 10! Syns Smells like teen spirit også klart fortjener en topp 10 plassering! Det at Judsa Priest ikke er nevnt tyder på hva denne lista egentlig sier! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det at Judsa Priest ikke er nevnt tyder på hva denne lista egentlig sier! 7071126[/snapback] Hva da? At listen er god? Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det at Judsa Priest ikke er nevnt tyder på hva denne lista egentlig sier! 7071126[/snapback] Hva da? At listen er god? 7071160[/snapback] For all del ikke, du mener vel ikke at du syns at han er dårlig ellr`? Nei, at lista er laget av folk som bare har lagt inn sanger, sikkert uten å hørt så veldig mye! Er mange jeg savner der... og mange som ikke burde være der! Men Judas Priest fortjener desidert å vere der! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 For all del ikke, du mener vel ikke at du syns at han er dårlig ellr`? Nei, at lista er laget av folk som bare har lagt inn sanger, sikkert uten å hørt så veldig mye! Er mange jeg savner der... og mange som ikke burde være der! Men Judas Priest fortjener desidert å vere der! 7071309[/snapback] Nevn EN Judas Priest solo som fortjener anerkjennelse. Synes personlig de 20 første soloene, med unntak av to (November Rain og One) holder mål. Plasseringene av soloene kan etter min mening også diskuteres. Ellers er det en god liste. Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Hvordan er det mulig å kalle Jimmy Page for en dårlig gitarist pga. måten han spiller litt slurvete og daffet på, det er jo nesten essensen av rock og gir zeppelin låtene en utrolig god karrakter. Jeg ser ikke noe i musikk som er laget som autister spiller, bare i en hundredels hastighet. Utrolig godt laget med akk så kjedelig når vi vanlig dødelige spiller det, ja jeg liker musikken. Jeg klarer ikke å høre lenge på artister som f.eks Mads Eriksen, fordi det er så utrolig perfekt og det ser ut som om han kjeder livet av seg når han spiller, du hører det faktisk i spillingen. Edit: Det ble litt dårlig formulert dette her, men poenget mitt er at en solo kan være mer enn bare teknikken. Word Endret 15. september 2009 av Dante80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå