Gå til innhold

100 Greatest Guitar Solos


L@sse

Anbefalte innlegg

Sånn bare for å helle litt ny bensin på bålet:

 

http://www.adressa.no/kultur/musikk/article711032.ece

6767946[/snapback]

 

På denne lista var Ritchie Blackmores Rainbow med Albumet Rising og låta Stargazer.

 

Syns Ritchie tok helt av på dette albumet som jeg betrakter som Rainbows beste fulgt av long live rock,n roll.

 

Forøvrig syntes Rolling stone i sin guide fra slutten av syttitallet over utgitte album at Ritchie Blackmore gikk over alle støvelskaft og anbefalte ikke plata.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye bra, litt uenig i en del av di, men helt klart masse bra. men ei sånn liste er forskjellig fra person til person, jeg hadde kommet til å satt November Rain mye høyere på lista, ble helt satt ut første gangen jeg hørte den.

men helt klart ei bra liste

 

lista i linken i forrige poster stemmer mere etter min smak =)

Endret av Pål-Espen
Lenke til kommentar

Ja omfg lol azz lizm. Nei, den er laget av folk som har sansen for musikk :thumbup:

 

Den andre lista var mye mer i min smak enn den første. Stairway To Heaven er en kjempebra sang, men soloen er absolutt ikke den beste som noen gang er laget!

Gleder meg å se Pink Floyd på topp, selv om ikke Comf. Numb er yndlingslåta, eller innehar yndlingssoloen fra Gilmour.

Og så er det jo topp at Jethro Tull - Aqualung har kommet så langt opp, samt at Led Zeppelin - Since I've Been Loving you er ganske langt oppe (syns egentlig den er mye bedre enn Stairway).

 

edit: Nåja, den andre var det også endel rart på.

Endret av anners
Lenke til kommentar
Soloen i "Iron Maiden - Run To The Hills"  den er konge den.

6783955[/snapback]

Hvorfor har jeg problemer med å tro på en som har et Coldplay-album som avatar? :hmm: ...

 

Fra spøk til alvor: Run to the Hills soloen er ikke dårlig, men passer nok ikke på en liste over beste soloer.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Soloen i "Iron Maiden - Run To The Hills"  den er konge den.

6783955[/snapback]

Hvorfor har jeg problemer med å tro på en som har et Coldplay-album som avatar? :hmm: ...

 

6784237[/snapback]

 

Ja si det, hvorfor har du problemer med å tro på en som har et Coldplay-album som avatar? Coldplay har ihvertfall personlige sanger og et budskap.

Lenke til kommentar
Ja si det, hvorfor har du problemer med å tro på en som har et Coldplay-album som avatar? Coldplay har ihvertfall personlige sanger og et budskap.

6784382[/snapback]

Coldplay (aka Chris Martin-band) lager smørlåter på samlebånd.

 

Hjelper så lite når vokalisten både er dårlig til å synge, samtidig som han er den nest største dotten, rett etter Bono.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...