Gå til innhold

100 Greatest Guitar Solos


L@sse

Anbefalte innlegg

Når du så skal redigere posten din etter jeg har svart må jeg jo komme med enda et svar....

 

Motbeviser påstanden min? Hvordan da? Det eneste jeg har påstått er at mannen har en lurvete teknikk. Hva har så det med hans angivelige bakgrunn i engelsk og amerikansk folkemusikk? Harmoniprogresjoner? Vet du nå egentlig hva det betyr, og hva det har med teknikk (lurvete eller ei) å gjøre?

 

Og det er ikke sånn at jeg nettopp har hørt om Page. Som gitarist i over 25 år har jeg slukt det som kan slukes kan om de fleste gitarister verdt å nevne. Og min mening er som ovenstående: page er en riff-general, men når det gjelder soloer imponerer han ikke.

 

Edit: Er du gitarist?

6743662[/snapback]

Ok, vi dropper eksempler. Page sier selv at de sloppye øyeblikkene er noe han ikke ønsker å fjerne (må være en eller annen nostalgi). Min påstand er at han ikke er en sloppy gitarist, men mange ganger gir han faen.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit nok. Vel, tipset mitt er å høre (virkelig høre) på nr 88 på den publiserte lista. Der har du en gitarist som har alt. Oppgave: Hva heter han?

6743739[/snapback]

Larry Carlton er den beste gitaristen som har spilt med Steely Dan. Alt annet er likegyldig.

6743764[/snapback]

 

Good lad! Nå er jo ikke Walter Becker en sinke heller da.....

Lenke til kommentar
Synes ikke noe særlig om nummer-rangerte lister på subjektiv smak offentliggjort, særlig ikke når det gjelder ting som dette. Jeg savnet forøvrig en del gode soloer :/

6744040[/snapback]

Hvilke soloer mangler?

6744065[/snapback]

 

Jeg kan godt svare på det: Soloen på (italiensk-helvetet) Zucchero's Sens Una Donna er faktisk skremmende perfekt. Der har du teknikk (til en viss grad) og tonalitet og ikke minst lyd. Summen av dette er skremmende bra. Låten i seg selv er selvsagt en dårlig kokt potet.

Lenke til kommentar
Som gitarist i over 25 år har jeg slukt det som kan slukes kan om de fleste gitarister verdt å nevne.

 

Edit: Er du gitarist?

6743662[/snapback]

Noe av det seigeste jeg har hørt. Med 25 års fartstid som gitarist gjør ikke deg mer rett til å dømme hva som er en god gitarist eller ikke. "Ja, har spilt i 25 år og vet mer enn deg! Er du gitarist, hæ? Nei, tenkte meg det, ja."

 

Men så absolutt, du skal ha en applaus for å ha holdt fast på gitaren i så lang tid. Forresten, er det Phil Lynott du har som avatar? :)

 

edit. skal ikke være to n-er i Lynott :no: .

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Som gitarist i over 25 år har jeg slukt det som kan slukes kan om de fleste gitarister verdt å nevne.

 

Edit: Er du gitarist?

6743662[/snapback]

Noe av det seigeste jeg har hørt. Med 25 års fartstid som gitarist gjør ikke deg mer rett til å dømme hva som er en god gitarist eller ikke. "Ja, har spilt i 25 år og vet mer enn deg! Er du gitarist, hæ? Nei, tenkte meg det, ja."

 

Men så absolutt, du skal ha en applaus for å ha holdt fast på gitaren i så lang tid. Forresten, er det Phil Lynnot du har som avatar? :)

6745634[/snapback]

 

Jeg svarte på et spørsmål og uttrykte deretter min mening.

 

Det er Phil Lynott ja.

Lenke til kommentar
Det er Phil Lynott ja.

6745747[/snapback]

 

Thin Lizzy er helt konge :thumbup:

 

Uansett... var ikke mange metalsoloer på den listen der nei.

 

Hadde i hvert fall (etter min helt personlige vurdering :p) slengt på Hypocrisy - Warpath, In Flames - December Flower, Queen - Friends will be friends, In Flames - In Flames og sikkert en del flere som jeg ikke kommer på akkurat nå

 

edit:

 

Opeth - The Leper Affinity

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...