Gå til innhold

Villedende reklame fra Dell

Anbefalte innlegg

Jeg fikk reklame fra Dell i eposten i går:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

post-3851-1156523199_thumb.png
post-3851-1156523199.png

Er det ikke villedende reklame å påstå at dobbelt så mye minne vil gi dobbel ytelse? Disse to tingenes sammenheng er jo slett ikke proposjonale og kommer veldig an på bruksmønster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overskriften på eposten er "Ferien er over! Studèr eller jobb raskere med dobbelt ram og oppgradert prosessor!" og når man klikker seg videre så er det vist en dobling av ram og ikke harddisk det er snakk om. Men jeg er enig i at det kan være noe villedende å kalle ram for noe så utradisjonellt som "hukommelse".

Ellers så er det vist også snakk om oppgradering av prosessor. Noe jeg ikke skjønte med en gang. Jeg trodde de mente at den doble "hukommelsen" ville doble ytelsen. Men de snakker om at de har oppgradert fra Celeron 3,06GHz til Pentium4 3,00GHz og fra Pentium D 2,8GHz (8xx-serien) til Pentium D 2,8GHz (9xx-serien), og fra Pentium 4 2,8GHz (enkeltkjerne) til Pentium D 2,66GHz (dobbeltkjerne).

Prosessoroppgraderingene gir nok noe bedre ytelse, men å kalle det for dobbelt så raskt synes jeg går over grensa.

Lenke til kommentar

Typisk av Dell. Kundene tror at de får så mye mer. Tingen er at hos konkurrentene er gjerne "dobbelt minne" standard. Nå som 1 GB har blitt en bransjestandard, så sier Dell "Dobbelt minne! Kjøp nå og få 1 GB isteden for 512 MB!". Har sett at de også har reklamert med dobbel så stor harddisk. "Før 80 GB, nå 160 GB!". Latterlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...