Gå til innhold

Komplett driver med ulovlige markedsføring.

Anbefalte innlegg

Synes det er litt rart jeg at Komplett som er så nettbutikk som det er mulig å få det kaster bort tid og penger på å reklamere på "gamle måten"! De er jo flinke med banners og kontekst-sensitiv reklame, holder ikke det da mon tro?

Ellers tror jeg ikke at jeg hadde giddet å lage noe sak av dette jeg heller, men det er vel greit at noen gjør det.. Slik at omfanget kanskje begrenses etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har reservert meg mot uadressert reklame men katalogen fra Komplett ble slengt forran døren min. Så nå er det slutt på å fra handle fra Komplett.

Jeg har også sendt faktura til Komplett for fjerning av søpla deres fra dør matten min.

6741577[/snapback]

For en sutrete grinebiter!

Finnes det ikke større problemer i verden du kanskje kan konsentrere deg om? Det er da vel ikke verdens undergang om du får en katalog du ikke vil ha på døren din? Jeg tror kanskje at Forliksrådet har litt viktigere saker å bruke tiden sin på. Sist men ikke minst så er jeg utrolig glad for at du ikke bor i oppgangen min...

6743057[/snapback]

Slutter meg til dette..

Hva er egentlig poenget med en sånn eksplosiv reaksjon mot Komplett..? Har man reservert seg mot uadressert reklame, merket postkassen sin og ved døren, er det jo ikke avsender som er synderen om man fortsatt mottar uadressert reklame.. :roll:

Jeg vet at uadressert reklame er et problem for mange, men det får da være grenser..

Fatter ikke at noen folk gidder å være sånn. De må jo virkelig ha andre problemer i livet sitt, når sånt småtteri nærmest blir en krig.. Dette er på grensen til at jeg tror det er tull, men det finnes jo så mye forskjellige folk i dette landet....

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med en sånn eksplosiv reaksjon mot Komplett..? Har man reservert seg mot uadressert reklame, merket postkassen sin og ved døren, er det jo ikke avsender som er synderen om man fortsatt mottar uadressert reklame..  :roll:

6756154[/snapback]

Uhhh, har du fått med deg noe som helst?? Reaksjonen er rette mot Komplett fordi reklamen kommer fra Komplett! :roll:

Fatter ikke at noen folk gidder å være sånn.

Nei, det er helt utrolig at enkelte folk ikke passer inn i din oppfating av verden, helt utrolig. :roll:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med en sånn eksplosiv reaksjon mot Komplett..? Har man reservert seg mot uadressert reklame, merket postkassen sin og ved døren, er det jo ikke avsender som er synderen om man fortsatt mottar uadressert reklame..  :roll:

6756154[/snapback]

Uhhh, har du fått med deg noe som helst?? Reaksjonen er rette mot Komplett fordi reklamen kommer fra Komplett! :roll:

Fatter ikke at noen folk gidder å være sånn.

Nei, det er helt utrolig at enkelte folk ikke passer inn i din oppfating av verden, helt utrolig. :roll:

6756206[/snapback]

Uhhh, har du fått med deg hva jeg skrev...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Hvis du har handlet hos Komplett tidligere, så har de lov til å sende deg reklame. Om du ikke vil være kunde der lengre kan du be om å bli slettet, da har de ikke den anledningen.

Uadressert reklame i form av innstikk i aviser kan du ikke reservere deg mot - med mindre du kutter ut å abb. på avisene. Problemet vil gjenstå der du får gratisaviser (når de vil prøve å selge deg abb.)

Uadressert reklame som bare slenges på matten din eller stappes i kassen din skyldes som regel reklamebudets neglisjering av din rett til å reservere deg mot slik reklame.

Nøyaktig hvilken vei du skal presse på er jeg ikke kjent med, men til sist er det jo selve budet som må få bemerkningen. Du kan starte med Komplett og høre hva de synes. Kanskje de tar klagen din til etteretning og sender den videre til sin partner for utlevering. Som igjen tar kontakt med distriktet og det respektive budet.

Lenke til kommentar

Det er i utgangspunktet ikke Komplett som er synderen her. Det er firmaet som levere reklamen. Har selv erfaring med at Norpost er blant de verste på dette området. De har hovedsaklig fjortiser som løper rundt og legger reklame i postkassene til folk. De bryr seg svært lite om hvordan de gjør det, og putter gjerne 4-5 eksemplarer i samme postkasse. Om det står "Reklame? Nei takk!" så driter de i det. Det er disse firmaene som er useriøse, og som burde få en skikkelig smekk på pungen.

På en annen side så er det Komplett som har gitt dem oppdraget. Klager mange nok på dette, så vil Komplett ta det opp med de. Komplett er ikke intressert i dårlig reklame og å tape potensielle kunder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Dette er åpenbart ikke noen sak for rettsvesenet idet du ikke har lidt noe økonomisk tap. :roll:

Men nok om det, det jeg ville si var min lille metode:

Hvis jeg mottar denne slags dritt tross reservasjoner putter jeg det i en konvolutt og adresserer det tilbake til avsender -uten porto selvsagt. Dermed blir det noen porto og gebyrkroner på synderen.

Av en eller annen grunn dumpet Findexa to tonn telefonkataloger på dørstokken hos sameiet vårt. Ingen her har noe med Telenor å gjøre og vi har alle reservert oss mot uadressert reklame, så disse gikk selvsagt samme veien med en liten hilsen :tease:

Når Bergens Tidene er full av innstikk samler jeg opp disse og slenger dem nedi postkassen deres med ujevne mellomrom. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...