Maxopp Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har reservert meg mot uadressert reklame men katalogen fra Komplett ble slengt forran døren min. Så nå er det slutt på å fra handle fra Komplett. Jeg har også sendt faktura til Komplett for fjerning av søpla deres fra dør matten min. Jeg oppfordrer alle som får uadresser reklame som har reservert seg å fakturere synderene for arbeidet med å fjerne søpla, ta godt betalt og betaler de ikke er det bare å kjøre saken for forligsrådet du er garantert å vinne da de som sender ut reklame til folk som har reservert seg begår et lovbrudd. Markedsføringsloven § 2c. Levering av uadressert reklame Det er forbudt i næringsvirksomhet å levere ut eller å gi en formidler i oppdrag å levere ut uadressert reklame til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette. En formidler er likevel ikke ansvarlig for å ha levert ut uadressert reklame hvis formidleren har fått opplyst og har grunn til å anta at det som leveres ut, ikke er reklame. Innstikk, som er omfattet av redaktøransvaret, i aviser og andre trykksaker, anses ikke som uadressert reklame etter denne bestemmelsen. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Tja, er det _direkte_ Komplett-ansatte som leverer dette på døra da? De outsourcer vel heller dette til et selskap som gjerne har et par individier som får betalt per katalog elns og ikke bryr seg om markeringen... Lenke til kommentar
gregas Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg tviler på at du vinner i Forliksrådet. Det er så mye som du må dokumentere at det er ikke lønnsomt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har reservert meg mot uadressert reklame men katalogen fra Komplett ble slengt forran døren min. Så nå er det slutt på å fra handle fra Komplett. Jeg har også sendt faktura til Komplett for fjerning av søpla deres fra dør matten min. Jeg oppfordrer alle som får uadresser reklame som har reservert seg å fakturere synderene for arbeidet med å fjerne søpla, ta godt betalt og betaler de ikke er det bare å kjøre saken for forligsrådet du er garantert å vinne da de som sender ut reklame til folk som har reservert seg begår et lovbrudd. Markedsføringsloven § 2c. Levering av uadressert reklame Det er forbudt i næringsvirksomhet å levere ut eller å gi en formidler i oppdrag å levere ut uadressert reklame til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette. En formidler er likevel ikke ansvarlig for å ha levert ut uadressert reklame hvis formidleren har fått opplyst og har grunn til å anta at det som leveres ut, ikke er reklame. Innstikk, som er omfattet av redaktøransvaret, i aviser og andre trykksaker, anses ikke som uadressert reklame etter denne bestemmelsen. 6741577[/snapback] Tingen er at komplett pr definisjon ikke leverer uadressert reklame - de leverer reklame fordi du er registrert som kunde hos de - altså direkte adressert til deg...Så tvilsspørsmål dette her. Men jeg liker heller ikke reklame fra komplett gitt.. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Tingen er at komplett pr definisjon ikke leverer uadressert reklame - de leverer reklame fordi du er registrert som kunde hos de - altså direkte adressert til deg...Så tvilsspørsmål dette her. Men jeg liker heller ikke reklame fra komplett gitt.. 6741703[/snapback] Så du mener at denne uadresserte "katalogen" Komplett har putta i Postkassa mi bare blir sendt til eksisterende kunder ? Må jo være stusselig å være postmann og sitte med ei liste over hvem som er kunder, og skal ha "katalogen" i allefall. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Tror du heller skal rette klagen din mot Norpost/posten/aftenposten... Er disse som er synderne her. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Jeg har reservert meg mot uadressert reklame men katalogen fra Komplett ble slengt forran døren min. Så nå er det slutt på å fra handle fra Komplett. 6741577[/snapback] Kan man reservere seg mot uadressert reklame? Selv har jeg reservert meg mot adressert reklame, men reservasjonen lekker som en sil. Hvordan har du reservert deg mot uadressert reklame Maxopp? Endret 25. august 2006 av Junta Lenke til kommentar
mp3skalle Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har reservert meg mot uadressert reklame men katalogen fra Komplett ble slengt forran døren min. Så nå er det slutt på å fra handle fra Komplett. Jeg har også sendt faktura til Komplett for fjerning av søpla deres fra dør matten min. Jeg oppfordrer alle som får uadresser reklame som har reservert seg å fakturere synderene for arbeidet med å fjerne søpla, ta godt betalt og betaler de ikke er det bare å kjøre saken for forligsrådet du er garantert å vinne da de som sender ut reklame til folk som har reservert seg begår et lovbrudd. 6741577[/snapback] For en sutrete grinebiter! Finnes det ikke større problemer i verden du kanskje kan konsentrere deg om? Det er da vel ikke verdens undergang om du får en katalog du ikke vil ha på døren din? Jeg tror kanskje at Forliksrådet har litt viktigere saker å bruke tiden sin på. Sist men ikke minst så er jeg utrolig glad for at du ikke bor i oppgangen min... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Med et "Reklame, nei takk" klistremerke? Lenke til kommentar
Junta Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Med et "Reklame, nei takk" klistremerke? 6743058[/snapback] Et klistremerke, snakk om filter. :!: Lenke til kommentar
MRN Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Synes den reklamekatalogen var fin, jeg. Jeg HAR handlet på Komplett tidligere, så jeg vet at jeg har hatt noe å gjøre med det selskapet, så for meg betydde det ingenting. Koste meg på sofaen i to minutter mens jeg bladde igjennom katalogen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 For en sutrete grinebiter!Finnes det ikke større problemer i verden du kanskje kan konsentrere deg om? Det er da vel ikke verdens undergang om du får en katalog du ikke vil ha på døren din? Jeg tror kanskje at Forliksrådet har litt viktigere saker å bruke tiden sin på. Sist men ikke minst så er jeg utrolig glad for at du ikke bor i oppgangen min... 6743057[/snapback] Tenkte det samme selv. Makan til sutring. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Helt enig! Slutt å klag! Lenke til kommentar
mabbutt Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har også sendt faktura til Komplett for fjerning av søpla deres fra dør matten min. Hjelpe meg...er du seriøs? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg er keen på å høre hvordan dette gikk jeg? Håper ikke Komplett betaler, det må statueres et eksempel i retten en av veiene, hadde vært morsomt å vite hvilken rett forbruker/bedrift har. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 For en sutrete grinebiter!Finnes det ikke større problemer i verden du kanskje kan konsentrere deg om? Det er da vel ikke verdens undergang om du får en katalog du ikke vil ha på døren din? 6743057[/snapback] Så fint at vi har slike oppegående personer som deg som kan fortelle andre folk, som man absolutt ikke vet noen ting om, om hva de bør foreta seg. Og du snakker om grinebiter!? Ellers er jeg enig med trådstarter. Har man reservert seg mot reklame betyr ikke dette at enkelte bedrifter kan heve seg over dette og ignorere det. Noen bør stå til rette for forsøplingen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Uønsket reklame er et stort problem så trådstarter og jeg tror han på det. Om noen ikke synes det er noe problem for deres del så synes jeg de kan holde det for seg selv. Trådstarter har tydelig fått mer enn nok av reklame og synes det er et stort problem. Jeg synes vi skal være voksne nok til ta han på alvor og respektere at han synes det. Håper vi kan holde diskusjonen saklig og uten drittslenging. Jeg er ikke sikker på hvem trådstarter bør klage over: Komplett, posten, reklamebyråer med egne reklamebud eller andre, men noen bør pålegges ansvaret for den ulovlige forsøplingen. Hvis man klager til den personen som leverte reklamen så er det kun han/hun som får høre det og skjerper sine egne rutiner. Klager man til arbeidsgiveren så vil det trolig bli en oppstramming for alle budene i området. Klager man til komplett vil nok de sende beskjed videre slik at det blir en oppstramming for posten generelt. Går man til forliksrådet får man kanskje en dom, sansynligvis en liten bot + dekning av saksomkostninger, som vil stramme opp hele bransjen. Det siste tror jeg er mest virknignsfullt siden det vil sette presedens for tilsvarende saker fremover (om det ikke allerede er satt presedens på dette). Jeg håper virkelig at hele lovverket rundt reklame legges om slik at oppsøkende reklame alltid må etterspørres aktivt av mottageren for at det skal være lov å sende den ut. Det bør samtidig være forbudt å kreve at man tillater reklame for å få utført tjenester, være registrert som kunde osv. Uadressert reklame burde være totaltforbudt. I Norge leveres det ut i gjennomsnitt ca 100 kilo uadressert reklame per husstand hvert eneste år. Med ca 2 millioner husstander i norge blir det totalt ca 200.000 tonn generert søppel hvert år. Jeg tror det kunne gjort mye for miljøet om denne mengden hadde blitt betydelig redusert. Les mer om hva jeg mener om reklame i linken i signaturen min. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg er rimelig sikker på at man får denne drittkatalogen fra Komplett om man har vært kunde der eller ei. Den jeg fikk i posten stod det ingen adresse på. I tillegg virker det i alle fall slik på reklamen som ruller over TV-skjermen og på bannere internett over nå til dags hvor det sies at man skal motta dette søppelet en av de neste dagene om man ikke allerede har gjort det. Skulle ønske jeg hadde en vedovn, da hadde jeg brent den. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har reservert meg mot uadressert reklame men katalogen fra Komplett ble slengt forran døren min. Så nå er det slutt på å fra handle fra Komplett. 6741577[/snapback] Har du tydelig merket postkasse med "Reklame, Nei takk" klistremerke? Denne bør også settes på døren. Her er det de som legger ut reklamene (ikke Komplett-ansatte) som har skylden. Det er nok riktig å rette klagen til komplett slik at de kan ta det opp med distributør av reklamen (her er det distributørens folk som har forbrutt seg). Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Tja...dette med uønsket reklame er kjedelige greier. Hvert år sendes uhorvelige mengder reklame ut til norske husstander. Ikke det at jeg er miljøaktivist, men i det minste bevisst på problemet. Selv har jeg reservert meg mot telefonsalg. Det hjalp *litt*, men fortsatt ringer det en og annen selger som skal prakke på meg århundrets tilbud. "Høres interessant ut, men kan du bare vente litt?" sier jeg da, og slenger tlf inn på soverommet. Jeg foreslår at trådstarter stiller seg klar med balltreet til neste gang de kommer og slenger fra seg reklamen, slår kjøttet av beina på fyren og jager skjelettet til fjells. Fra spøk til alvor; jeg hadde sendt en epost til komplett hvor jeg ba dem om å vennligst fjerne meg fra "listen over reklamemottak". Slik liste har dem nok ikke, men de hadde kanskje fattet poenget hvis de fikk nok av slike henvendelser og adressert reklamen etterhvert til dem som ønsket den. Endret 28. august 2006 av StudioN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå