GTH Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hallo. Har kjøpt et mini-itx hovedkort med alt integrert, Via EPIA EN12000EG. Eneste problemet er at jeg skal ha to Hitachi 7k500 disker i SATA RAID 1, og når jeg skal installere Windows XP Pro med SP2, så finner den ikke diskene. Jeg har forsøkt å slip-streame de siste RAID og SATA driverne inn i XP-cden, men det ser ikke ut til å hjelpe. Det er ikke floppy-kontakt på kortet, så jeg får ikke lagt inn driverne på den måten. Det går heller ikke ann å legge driverne på egen cd eller en usb-nøkkel, da Windows XP kun (?) godtar A: som plass for drivere. Det skal visst være enkelte kompabilitetsproblemer mellom SATA2-disker og sata-kontrolleren til Via (VT8237R), slik at man på noen disker må stille de om til SATA1-hastighet. Det er dog ikke mulig på SATA-utgaven av 7k500. Finnes det noen der ute som har en løsning på dette problemet? Har brukt google i sikkert 10 timer og forumet hos viaarena for å prøve å finne en løsning, men til inget hell... HJELP! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis du ikke får noe godt svar her i forumet, prøv kontaktskjema eller direkte kontakt: VIA Europe VIA Technologies GmbH Mottmannstrasse 12. 53842 Troisdorf-Oberlar Tel : 49-2241-397780 Fax : 49-2241-3977819 Kontaktskjema Lenke til kommentar
GTH Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Joda, det har jeg allerede gjort, men ble henvist til forumet deres... som for tiden er nede... Skal ikke være lett! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Vært i BIOS og sjekka innstillinger (trykk Delete) f.eks. boot priority? Kanskje best å starte opp med 1 disk. Manual Lenke til kommentar
GTH Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Det løste seg til slutt. Måtte finne den EKSAKT riktige driveren for RAID-kontrolleren, og "slip-streame" det hele inn i cd'en med xp-installasjonen på. Fikk boota det hele til slutt, og nå funker det utmerket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå