no_viking_no Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hvis man er avhengig av bilen, og er så dum at man er villig til å risikere lappen med å kjøre så fort, ja da får personen bare ha det så godt. Selvforskylt til de grader. Ta ansvar for egne handlinger, og ikke kom å klag på politiet i etterkant. Det blir bare for dumt. Men det er vel kanskje der sakens kjerne har sitt utspring... Ørjan... 6807143[/snapback] kan ikke klage på ATK boks, vel..... det var ikke klage, klage har jeg send direkte ettersom hele saken var feil behandlet, helt fra starten..... men det er en annen kapitel..... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 her er liten eks.: 141 i 80 sone..... (- 4km)8 mnd. uten lappen, ca. 2000 for saksomkostninger og 18 dager ubetinget..... må avlegge ny delvis (praktisk) førerprøve, paragraf 8-3..... Da hadde du vel flaks å ikke mistet lappen mer, kollegaen som jeg snakket om ble tatt i 160 i 80 sone, og da var det 2 år uten. Men så er de vist også litt strengere i Oslo området, det var i hvertfall ikke noe håp om å få lappen tidligere igjen selv om han trenger bil i jobben. Den eneste flaksen han hadde var at han faktisk var sykemeldt for noe annet i hele den perioden. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 her er liten eks.: 141 i 80 sone..... (- 4km)8 mnd. uten lappen, ca. 2000 for saksomkostninger og 18 dager ubetinget..... må avlegge ny delvis (praktisk) førerprøve, paragraf 8-3..... ingen kjære mor....., hjelper ikke mye med at noen trenger bilen til/fra jobben og på jobben. i tillegg tapper intekt, har syke foreldre og det er veldig dårlig med kolektiv trafikk her..... det som er viktigs for polisen, er rettspraksis (20 år gamel saker), som påtalemyndnigheter legger frem på rettsmøte. helt utrolig at de får betalt for jobben de utfører, ved å legge saker fra 87-89 i 2006..... 6807084[/snapback] Fikk du ingen bot? Hvis ikke slapp du jo ikke så galt unna! Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da hadde du vel flaks å ikke mistet lappen mer, kollegaen som jeg snakket om ble tatt i 160 i 80 sone, og da var det 2 år uten. Men så er de vist også litt strengere i Oslo området, det var i hvertfall ikke noe håp om å få lappen tidligere igjen selv om han trenger bil i jobben. 6808703[/snapback] flaks og flaks, 8 mnd. uten lapp er mer enn nok straff.... i tillegg til omkostninger, og ubetinget fengsel. de ser ikke heller på, at person også mister en del intekt som i min tilfele kanskje 10-15000 kr. hver mnd. p.g.a. førerkort beslag. de er bare opptatt av rettspraksis, sier rettspraksis 12 mnd., får du 12 mnd. selvfølgelig er jeg glad at jeg ikke trenger å ta hele førerprøve, men likavel så syns jeg at det med ubetinget var litt over kanten.... bilen var foresten tatt i oslofjord-tunelen, så selve rettsmøte var i deres fylke..... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 bilen var foresten tatt i oslofjord-tunelen, så selve rettsmøte var i deres fylke..... 6810150[/snapback] For å kverrulere litt... Hvilkte fylke da, siden det er to bokser i tunnellen, og de er i hvert sitt fylke?? (Østgående er i Buskerud. Vestgående er i Akershus) Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har gått 26mnd uten lappen og var ikke i prøve tid. Må ta både teori og praktisk prøve ifølge søndre buskerud politidistrikt. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 her er liten eks.: 141 i 80 sone..... (- 4km)8 mnd. uten lappen, ca. 2000 for saksomkostninger og 18 dager ubetinget..... må avlegge ny delvis (praktisk) førerprøve, paragraf 8-3..... Fikk du ingen bot? Hvis ikke slapp du jo ikke så galt unna! 6810086[/snapback] ingen bot..... tror at jeg har lest her på forumet, at du kan ikke få både ubetinget og bot. det var noe med dobbel straff eller noe sånt..... Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hvilkte fylke da, siden det er to bokser i tunnellen, og de er i hvert sitt fylke?? (Østgående er i Buskerud. Vestgående er i Akershus) 6810663[/snapback] tiltale kom fra follo politidistrikt, ski..... Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har gått 26mnd uten lappen og var ikke i prøve tid. Må ta både teori og praktisk prøve ifølge søndre buskerud politidistrikt. 6810698[/snapback] det var lang tid det. hva må du gjøre, har gjort for å få 26mnd ?!?! Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Kjørte litt fort... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da hadde du vel flaks å ikke mistet lappen mer, kollegaen som jeg snakket om ble tatt i 160 i 80 sone, og da var det 2 år uten. Men så er de vist også litt strengere i Oslo området, det var i hvertfall ikke noe håp om å få lappen tidligere igjen selv om han trenger bil i jobben. 6808703[/snapback] flaks og flaks, 8 mnd. uten lapp er mer enn nok straff.... i tillegg til omkostninger, og ubetinget fengsel. de ser ikke heller på, at person også mister en del intekt som i min tilfele kanskje 10-15000 kr. hver mnd. p.g.a. førerkort beslag. Hvorfor skulle de bry seg med det? Det var ditt eget valg. Du har bare deg selv å takke. Ørjan Lenke til kommentar
RIP Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Da hadde du vel flaks å ikke mistet lappen mer, kollegaen som jeg snakket om ble tatt i 160 i 80 sone, og da var det 2 år uten. Men så er de vist også litt strengere i Oslo området, det var i hvertfall ikke noe håp om å få lappen tidligere igjen selv om han trenger bil i jobben. 6808703[/snapback] flaks og flaks, 8 mnd. uten lapp er mer enn nok straff.... i tillegg til omkostninger, og ubetinget fengsel. de ser ikke heller på, at person også mister en del intekt som i min tilfele kanskje 10-15000 kr. hver mnd. p.g.a. førerkort beslag. Hvorfor skulle de bry seg med det? Det var ditt eget valg. Du har bare deg selv å takke. Ørjan 6812259[/snapback] Selvsakt bør de bry seg om det, man kan ikke bare drive å straffe folk fordi man kan! Man er ikke unger\mods heller! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Poenget er at hvis det er vanlig å miste førerkortet i 8 mnd for lovbruddet, hvorfor skal ikke det gjelde han også. Likhet for loven. Hvilke problemer han selv setter seg i ved tap av førerkort, valgte han selv å ikke bry seg om. Derfor er det hans eget problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå