Gå til innhold

Oppkjøring etter å ha mistet lappen

phnx85

Anbefalte innlegg

Hvordan det med oppkjøring etter å ha mistet lappen? Har forstått det slik at en er nødt til å avlegge ny teoriprøve og oppkjøring, men trenger man langkjøring/mørkekjøring/trafikalsk grunnkurs og eventuelt andre ting som har kommet i det siste?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor masse må man ta på nytt hvis man har blitt tatt for fyllekjøring med over 1.5 i promille?

Holder det med teori og oppkjøring eller er det kanskje bare oppkjøringen man må ta på nytt? :hmm:

6742297[/snapback]

Hva har du rotet deg oppi nå da kremt? Fyllekjørt eller? :p Herregud sier jeg bare, etter at jeg fikk lappen ser jeg hvor syykt enkelt man kan gi førerkortet vinger. Grøsser.

Lenke til kommentar
Hvordan det med oppkjøring etter å ha mistet lappen? Har forstått det slik at en er nødt til å avlegge ny teoriprøve og oppkjøring, men trenger man langkjøring/mørkekjøring/trafikalsk grunnkurs og eventuelt andre ting som har kommet i det siste?

6741234[/snapback]

Sånn jeg har skjønt det så må du ta alt på nytt hvis du mister lappen under prøvetiden.

Lenke til kommentar
Sånn jeg har skjønt det så må du ta alt på nytt hvis du mister lappen under prøvetiden.

6744003[/snapback]

Hvis man mister lappen i prøvetiden er det kun teorieksamen og oppkjøring som må til igjen. Verken mer eller mindre!

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar
Hva har du rotet deg oppi nå da kremt? Fyllekjørt eller? :p Herregud sier jeg bare, etter at jeg fikk lappen ser jeg hvor syykt enkelt man kan gi førerkortet vinger. Grøsser.

6743218[/snapback]

Jeg kan sikkert finne på mye dumt bak rattet, kjøre for fort og sånt enkelte ganger.

Men fyllekjøring?

Nei.

Det holder jeg meg lengst mulig unna :ohmy:

Lenke til kommentar
Fra:  Rn Skranke Tromsø <[email protected]>

Sendt:  31. august 2006 11:02:43

Til:  <[email protected]>

Emne:  VS: Oppkøring etter inndratt førerrett

Hei

Etter som jeg kan se har du sperrefrist til xx.xx.xx. Før den datoen må du

levere søknad om førerkort (standard skjema som kan skrives ut fra

www.vegvesen.no). Denne leveres på nærmeste trafikkstasjon eller direkte til

politiet. Politiet bestemmer da om du skal ha teoretisk og praktisk prøve. Om du

må ha kjøretimer blir en sak mellom deg og kjøreskolen, men du trenger ikke

trafikalt grunnkurs.

Mvh

Ann Jorunn Lorentzen

Det virker altså som det ikke er noe fasit svar på om man trenger teoriprøve og oppkjøring :roll: Men man trenger heldigvis ikke noe anne enn eventuell teoriprøve og oppkjøring.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Fra:  Rn Skranke Tromsø <[email protected]>

Sendt:  31. august 2006 11:02:43

Til:  <[email protected]>

Emne:  VS: Oppkøring etter inndratt førerrett

Hei

Etter som jeg kan se har du sperrefrist til xx.xx.xx. Før den datoen må du

levere søknad om førerkort (standard skjema som kan skrives ut fra

www.vegvesen.no). Denne leveres på nærmeste trafikkstasjon eller direkte til

politiet. Politiet bestemmer da om du skal ha teoretisk og praktisk prøve. Om du

må ha kjøretimer blir en sak mellom deg og kjøreskolen, men du trenger ikke

trafikalt grunnkurs.

Mvh

Ann Jorunn Lorentzen

Det virker altså som det ikke er noe fasit svar på om man trenger teoriprøve og oppkjøring :roll: Men man trenger heldigvis ikke noe anne enn eventuell teoriprøve og oppkjøring.

6782444[/snapback]

Vi ble lært på trafikalt grunnkurs at minimumstiden for å måtte ta teoriprøve og praktisk prøve er når man mister lappen i 6 mnd.

Lenke til kommentar
Så det er ikke sikkert?

Jeg mistet lappen i 7mnd under prøvetiden, kan det da skje at jeg slipper å ta oppkjøring og teorien da? :D

6795304[/snapback]

Nei. Hvis du mister lappen under prøvetiden, spiller ingen rolle hvor lenge, må du alltid ta oppkjøring og teorien på nytt.

Lenke til kommentar

En kollega var uten lapp i 2 år etter litt høy hastighet. Han måtte ta teori og kjøre timer med kjøre lærer. Men læreren var såpass grei at han sendte han rett videre til førerprøven siden han var såpass god til å kjøre.

For å si det enkelt, i dag holder han fartsgrensen. For han skal ALDRI være uten lappen igjen. Det må være ett skikkelig helvete når du digger bil.

Fylle kjøring burte det vært tap av lappen for alltid. Fyllekjøring tar liv.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Tap av lappen for alltid er å ta litt hardt i, iallefall med norges lave promillegrense.

Det jeg synes er ille, er de som blir tatt gang på gang uten lappen - gjerne i narkotikarus. Og fortsatt kjører rundt, fordi de har ingenting å tape. Ikke kommer de lenge nok i fengsel heller!

Lenke til kommentar

her er liten eks.: 141 i 80 sone..... (- 4km)

8 mnd. uten lappen, ca. 2000 for saksomkostninger og 18 dager ubetinget.....

må avlegge ny delvis (praktisk) førerprøve, paragraf 8-3.....

ingen kjære mor....., hjelper ikke mye med at noen trenger bilen til/fra jobben og på jobben. i tillegg tapper intekt, har syke foreldre og det er veldig dårlig med kolektiv trafikk her.....

det som er viktigs for polisen, er rettspraksis (20 år gamel saker), som påtalemyndnigheter legger frem på rettsmøte. helt utrolig at de får betalt for jobben de utfører, ved å legge saker fra 87-89 i 2006.....

Lenke til kommentar

Hvis man er avhengig av bilen, og er så dum at man er villig til å risikere lappen med å kjøre så fort, ja da får personen bare ha det så godt. Selvforskylt til de grader. Ta ansvar for egne handlinger, og ikke kom å klag på politiet i etterkant. Det blir bare for dumt. Men det er vel kanskje der sakens kjerne har sitt utspring...

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...