HaxyQ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei Noen som kan gi meg navnet på et gratis DVD-rippingprogram, og så fortelle meg step by step hvordan jeg kan brenne en film fra DVD over til PCen? Skal bare ta backup av filmene mine, ikke noe ulovlig. Takker for svar. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei Noen som kan gi meg navnet på et gratis DVD-rippingprogram, og så fortelle meg step by step hvordan jeg kan brenne en film fra DVD over til PCen? Skal bare ta backup av filmene mine, ikke noe ulovlig. Takker for svar. 6740898[/snapback] Anydvd, 21 dagers testversjon . installer, velg rip til disk ...... _nifty_ Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det enkleste og beste er vel fortsatt DVD shrink. Hvis du har NERO så finn frem til v 3.1 som støtter alt i en operasjon. Programmet er foresten FREEWARE så da er den ikke noe begrensinger. Får du problemer med låste dvd så kan du f.eks. kopiere innholdet først med DVDFab Decrypter som også er FREEWARE. Ellers er det bare å lese på dette forumet for all nødvendig informasjon. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Støtter dvd shrink jeg også,ville prød denne for å slippe att dvdspiller låser seg i en sone. http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Takker, men kan noen forklare meg steg for steg hvordan jeg gjør det i DVDShrink? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Nå har jeg alle de Video_TS filene, hva gjør jeg så får å konvertere det over til mpeg, avi eller et annen videoformat? Sorry dobbelpost (bump) Lenke til kommentar
LoooK Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) http://www.mrbass.org/dvdrip/ dvddecrypter er fint : ) for ripping av dvd Endret 25. august 2006 av LoooK Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 DVDx 2.4 (FREEWARE) er også knallbra og kjempeenkelt å bruke til ripping når du har fått satt den opp første gang. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Får bare "File corrupted" Kan dere også gi nøyaktig guide om hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Personlig så bruker jeg dvd decrypter for ripping til Iso, og daemon tools for en virtuell dvd spiller. Absolutt best, imho. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ok, skal prøve det, men kan du si nøyaktig hva jeg skal gjør for å få det til? Takk. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Jeg vil anbefale RipIt4Me som også er freeware. Dette er en "wizard" som gjør jobben for deg ved hjelp av DVD Shrink og DVD Decrypter. Linker til disse programmene finner du på siden til Ripit4Me. Dette programmet kommer seg rundt de nye kopisperrene som spesielt Sony (men også andre) bruker, og som DVD Skrink ikke takler. (DVD Shrink blir ikke utviklet lenger). Litt bakgrunn forresten: En vanlig DVD finnes i dualLayer (to lag) som gjør platen til ca 9GB. Ikke alle (eldre) dvd-brennere støtter dualLayer, eller så blir de tomme platene for dyre. Da må man bruke singleLayer (ca 4,7GB), og for å få plass til 9GB på en 4,7GB plate, må dette komprimeres. Det er denne jobben DVD Shrink gjør. Hvis du ikke skal komprimere, gjør DVD Decrypter jobben bedre. Legg merke til at på en TV er det ikke mulig å se at platen er komprimert med DVD Shrink (har dog ikke prøvd på HDTV) Endret 27. august 2006 av O. B. Lix Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har prøvd mange programmer nå, men alle lager bare video_TS filer og lignende, kan noen forklare meg hvordan jeg konverterer disse filene til et format slik at jeg kan se filmen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Du kan sjå *.vob-filene som ligg i Video_TS-mappa i t.d. VLC. Om du vil komprimere filmene, kan du prøve med DVD Decrypter og AutoGK, slik det vert skildra her. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 DVDShrink fungerer helt greit til ripping av DVD'er. Raskt og enkelt. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Kan dere i såfall forklare meg step by step hvordan jeg gjør det i DVDShrink? Hm, når jeg skal installere AutoGK får jeg denne feilmeldingen opp. Den kommer opp på andre program jeg prøver å installere også. Har ikke skjedd før. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan dere i såfall forklare meg step by step hvordan jeg gjør det i DVDShrink? Lurer også på det samme... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ligg lenker til ein del guider på heimesida til DVD Shrink: http://www.dvdshrink.org/how.html Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Har sjekket der, men får ikke til, kan dere ikke forklare her i en post. Veldig takknemlig om noen gjør det. Jeg klarer å rippe til alle Video_TS filene, men hva gjør jeg så? EDIT: Om noen misforstår meg, vil jeg ha en film jeg kan se på PCn, ikke brenne vidre til en blank DVD. Endret 28. august 2006 av Haxy Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Eg sa til deg for ikkje so lenge sidan at du kan sjå filmen om du har ei Video_TS-mappe. Opne den største *.vob-fila i VLC, det skal fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå