Gå til innhold

Hvordan rippe DVD?

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som kan gi meg navnet på et gratis DVD-rippingprogram, og så fortelle meg step by step hvordan jeg kan brenne en film fra DVD over til PCen? Skal bare ta backup av filmene mine, ikke noe ulovlig.

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Noen som kan gi meg navnet på et gratis DVD-rippingprogram, og så fortelle meg step by step hvordan jeg kan brenne en film fra DVD over til PCen? Skal bare ta backup av filmene mine, ikke noe ulovlig.

Takker for svar. :)

6740898[/snapback]

Anydvd, 21 dagers testversjon .

installer, velg rip til disk ......

_nifty_

Lenke til kommentar

Det enkleste og beste er vel fortsatt DVD shrink. Hvis du har NERO så finn frem til v 3.1 som støtter alt i en operasjon. Programmet er foresten FREEWARE så da er den ikke noe begrensinger.

Får du problemer med låste dvd så kan du f.eks. kopiere innholdet først med DVDFab Decrypter som også er FREEWARE.

Ellers er det bare å lese på dette forumet for all nødvendig informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale RipIt4Me som også er freeware. Dette er en "wizard" som gjør jobben for deg ved hjelp av DVD Shrink og DVD Decrypter. Linker til disse programmene finner du på siden til Ripit4Me.

Dette programmet kommer seg rundt de nye kopisperrene som spesielt Sony (men også andre) bruker, og som DVD Skrink ikke takler. (DVD Shrink blir ikke utviklet lenger).

Litt bakgrunn forresten:

En vanlig DVD finnes i dualLayer (to lag) som gjør platen til ca 9GB. Ikke alle (eldre) dvd-brennere støtter dualLayer, eller så blir de tomme platene for dyre. Da må man bruke singleLayer (ca 4,7GB), og for å få plass til 9GB på en 4,7GB plate, må dette komprimeres. Det er denne jobben DVD Shrink gjør. Hvis du ikke skal komprimere, gjør DVD Decrypter jobben bedre. Legg merke til at på en TV er det ikke mulig å se at platen er komprimert med DVD Shrink (har dog ikke prøvd på HDTV)

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Kan dere i såfall forklare meg step by step hvordan jeg gjør det i DVDShrink?

Hm, når jeg skal installere AutoGK får jeg denne feilmeldingen opp. Den kommer opp på andre program jeg prøver å installere også. Har ikke skjedd før. Hva kan være feil?

Lenke til kommentar

Har sjekket der, men får ikke til, kan dere ikke forklare her i en post. Veldig takknemlig om noen gjør det. :)

Jeg klarer å rippe til alle Video_TS filene, men hva gjør jeg så?

EDIT: Om noen misforstår meg, vil jeg ha en film jeg kan se på PCn, ikke brenne vidre til en blank DVD.

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...