melbamix Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har et spørsmål jeg lurer på. Har 2 maskiner, en helt ny vi ikke trenger ta opp nærmere her bortsett fra at den kjører XP. Bruker den mest til spill. Har en gammel maskin jeg kjører linux på. Den står mellom den nye pcen og internett. Satt den opp så det skal gi økt sikkerhet. Men det er bare en med 233MHz prosessor, 160mb sdram, 5gb harddisk, 2 nettverkskort, lydkort og cd rom. Kan denne prosessoren kjøres uten vifte? Siden den kjøleribba som står på er egentlig veldig liten (i forhold til de som brukes i dag) Kan man bruke en av de STORE kjøleribbene og da kutte ut vifta på denne prosessoren? Da hadde det blitt mye stillere til meg siden denne må stå på hele tiden for at nettverket i huset skal funke. Svar/erfaringer mottas med takk Mvh Melbamix Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 jupp, i og med at en p3 500mhz kan kjøres med kun ribbe, så regner jeg med Sleng på en god ribbe og en lydløs kab vifte. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 jeg kjører en 500mhz cpu uten vifte med relativ stor kjøleblokk, så jeg tror det vil fungerer bra uten vifter. 233 mhz er jo ikke akkurat mye.. Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Fine greier, FIIINE greier. Da får jeg nattesøvnen tilbake :smile: Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Utrolig hva som går med Pentium. :smile: Til og med en P4 2,8GHz kan kjøres med passiv kjøling. Les: How To Build a DEAD SILENT HIGH END rig Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Nuvel, med 8 kabinettvifter da eller? Tror ikke det går under "passiv" kjøling gitt :smile:) Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 HMm... tror dere glemmer èn liten ting... produksjonsteknologien... :wink: Har jo tross alt blitt mindre og mindre, noe som gjør at cpuene produserer mindre og mindre varme (les:tap) Jeg vet at en p 233 går fint å kjøre med en kab.vifte som blåser på, men hva med å sette en vifte over cpu http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm og kab.vifte som blåser ut istedet? Så slipper du å støve shìten ned :razz: Renset nettopp ut kabinettet til en kamerat av meg ser du... og der var det STØV!!! Lykke til! _________________ stupid is what stupid does... [ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-10-25 11:25 ] Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har en lignende maskin selv..233 mhz slot 1. det er den med cpu, ribbe og vifte bygget sammen. kan den også gå uten vifta? Finnes det evt noe bra program for å avlese viftehastigheten på dise hk'ene? Abit lx6 Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Ingen vifter skal jeg ha i kabinettet. Dvs jeg har intet kabinett. Maskina (delene) er altså, alt henger fra taket, kabinett, strømforsyning, harddisk. Hd en henger forøvrig i en kraftig gummistrikk. Så, hehe, den har det rimlig luftig. Trenger ingen kabinettvifte. Hmm, kanskje jeg burde legge ut bilder av "case moddinga" mi. Hehe. Bare uten kabinettet. Hmm, lurer på om det går under modding eller ikke. Hehe Mvh Melbamix Lenke til kommentar
mintman Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har egentlig litt samme spørsmål, men jeg har en bærbar Toshiba 490CDT(tror det sitter en PII 233 mhz i den). Skal bruke den som en firewall. Er det mulig å få slått av viften på denne, og vil CPU'en ta skade av det? Noen som evt. vet hvordan man kan stoppe viften uten og åpne selve maskinen? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har egentlig litt samme spørsmål, men jeg har en bærbar Toshiba 490CDT(tror det sitter en PII 233 mhz i den). Skal bruke den som en firewall. Er det mulig å få slått av viften på denne, og vil CPU'en ta skade av det? Noen som evt. vet hvordan man kan stoppe viften uten og åpne selve maskinen? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 ebærbare lager endel varme, hvis den skal gå uten vifte så må du ha større kjøleribbe= kjøre med pc'en demontert, stasjonere pc'er er det jo bare å hive på en villmann kjøleribbe Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: melbamix skrev (2002-10-25 11:10):Nuvel, med 8 kabinettvifter da eller? Tror ikke det går under "passiv" kjøling gitt :smile:) Hvorfor ikke lese det jeg linket til først? Eneste viften i denne pc'en er i PSU. Resten har kun passiv kjøling. Komponentene er: CPU: Pentium 4 2.80 GHz Mobo: Intel D850EMV2 RAM: 512MB Samsung PC800 RDRAM Video Card: GeForce 4 Ti4200 (overclocked, of course) Les så blir du kanskje litt overasket... det ble iallefall jeg. :smile: [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-26 17:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå