Gå til innhold

Viftefri pc??..

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål jeg lurer på. Har 2 maskiner, en helt ny vi ikke trenger ta opp nærmere her bortsett fra at den kjører XP. Bruker den mest til spill. Har en gammel maskin jeg kjører linux på. Den står mellom den nye pcen og internett. Satt den opp så det skal gi økt sikkerhet. Men det er bare en med 233MHz prosessor, 160mb sdram, 5gb harddisk, 2 nettverkskort, lydkort og cd rom. Kan denne prosessoren kjøres uten vifte? Siden den kjøleribba som står på er egentlig veldig liten (i forhold til de som brukes i dag) Kan man bruke en av de STORE kjøleribbene og da kutte ut vifta på denne prosessoren? Da hadde det blitt mye stillere til meg siden denne må stå på hele tiden for at nettverket i huset skal funke. Svar/erfaringer mottas med takk

Mvh

Melbamix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HMm... tror dere glemmer èn liten ting... produksjonsteknologien... :wink:

Har jo tross alt blitt mindre og mindre, noe som gjør at cpuene produserer mindre og mindre varme (les:tap)

Jeg vet at en p 233 går fint å kjøre med en kab.vifte som blåser på, men hva med å sette en vifte over cpu http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm og kab.vifte som blåser ut istedet? Så slipper du å støve shìten ned :razz:

Renset nettopp ut kabinettet til en kamerat av meg ser du... og der var det STØV!!!

Lykke til!

stupid is what stupid does...

[ Denne Melding var redigert av: sascha66 på 2002-10-25 11:25 ]

Lenke til kommentar

Ingen vifter skal jeg ha i kabinettet. Dvs jeg har intet kabinett. Maskina (delene) er altså, alt henger fra taket, kabinett, strømforsyning, harddisk. Hd en henger forøvrig i en kraftig gummistrikk. Så, hehe, den har det rimlig luftig. Trenger ingen kabinettvifte. Hmm, kanskje jeg burde legge ut bilder av "case moddinga" mi. Hehe. Bare uten kabinettet. Hmm, lurer på om det går under modding eller ikke. Hehe

Mvh

Melbamix

Lenke til kommentar

Har egentlig litt samme spørsmål, men jeg har en bærbar Toshiba 490CDT(tror det sitter en PII 233 mhz i den). Skal bruke den som en firewall. Er det mulig å få slått av viften på denne, og vil CPU'en ta skade av det? Noen som evt. vet hvordan man kan stoppe viften uten og åpne selve maskinen?

Lenke til kommentar

Har egentlig litt samme spørsmål, men jeg har en bærbar Toshiba 490CDT(tror det sitter en PII 233 mhz i den). Skal bruke den som en firewall. Er det mulig å få slått av viften på denne, og vil CPU'en ta skade av det? Noen som evt. vet hvordan man kan stoppe viften uten og åpne selve maskinen?

Lenke til kommentar

Quote:

melbamix skrev (2002-10-25 11:10):

Nuvel, med 8 kabinettvifter da eller? Tror ikke det går under "passiv" kjøling gitt :smile:)

Hvorfor ikke lese det jeg linket til først?

Eneste viften i denne pc'en er i PSU. Resten har kun passiv kjøling.

Komponentene er:

CPU: Pentium 4 2.80 GHz

Mobo: Intel D850EMV2

RAM: 512MB Samsung PC800 RDRAM

Video Card: GeForce 4 Ti4200 (overclocked, of course)

Les så blir du kanskje litt overasket... det ble iallefall jeg. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-26 17:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...